راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک خاورمیانه به باواریا می‌رود

ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد ایالت باواریا و هیئت اقتصادی همراه میهمان بانک خاورمیانه بودند و در نشستی صمیمی بر آمادگی و تمایل صنعتگران و بازرگانان آلمانی به گسترش روابط با ایران تأکید کرد. بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که در این جلسه امضا و مبادله شد بانک خاورمیانه قرار است در چند ماه آینده اولین شعبه برون‌مرزی خود را در شهر مونیخ افتتاح کند.

در ابتدای این نشست دکتر عقیلی مدیرعامل بانک خاورمیانه ضمن خوشامدگویی به هیئت آلمانی اظهار امیدواری کرد که روابط مالی و اقتصادی دو کشور مقدمه توسعه روابط اقتصادی با سایر کشورهای اروپایی باشد. سپس مهندس حسین سلیمی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک خاورمیانه ضمن تأکید بر لزوم جذب حداقل 50 میلیارد دلار سرمایه خارجی برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصدی، از افزایش 4 برابری درخواست‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران پس از اجرای برجام خبر داد. وی میزان این درخواست‌ها در سال 2015 را 1.2 میلیارد دلار عنوان کرد درحالی‌که در 7 ماه گذشته از سال 2016 این عدد به 4.8 میلیارد دلار رسیده است. رییس هیئت‌مدیره انجمن سرمایه‌گذاری‌های ایرانی و خارجی پیش‌بینی کرد میزان این درخواست‌ها تا پایان سال 2016 به 8 میلیارد دلار برسد.

در ادامه دکتر رضا سلطان‌زاده عضو هیئت‌مدیره بانک خاورمیانه و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع ایران در سخنانی به روند تأسیس بانک خاورمیانه اشاره کرد.

دکتر عقیلی نیز در سخنان کوتاهی به روند تشکیل ایده تأسیس شعبه در مونیخ اشاره کرد و با برشمردن تجربه مناسب همکاری میان دو کشور ایران و آلمان ابراز امیدواری کرد با افزایش و بهبود مراودات میان دو کشور به‌خصوص با ایالت باواریا، شاهد ورود سرمایه و دانش فنی و در کنار آن کالای باکیفیت آلمانی به کشور باشیم. وی با تشکر از ایلزه آیگنر و برترام بروسارت و حمایت‌های ایشان پیش‌بینی کردند که شعبه مونیخ بانک خاورمیانه در چند ماه آتی افتتاح شود.

در ادامه این نشست برترام بروسارت رییس انجمن صنایع ایالت باواریای آلمان حل مشکلات مالی موجود را از طریق بانک خاورمیانه امکان‌پذیر دانست و سایر بانک‌های ایرانی را تشویق کرد تا مسیری را که بانک خاورمیانه برای به دست آوردن اعتماد دیگران طی کرده است سرلوحه خود قرار دهند و با بهبود و اجرای دقیق مقررات حاکمیت شرکتی برای حل مشکلات موجود گام بردارند.

آخرین سخنران این نشست ایلزه آیگنر وزیر اقتصاد، انرژی، تکنولوژی و رسانه‌های ایالت باواریا بود که ابراز امیدواری کرد هرچه سریع‌تر مشکلات مالی موجود برطرف شوند. وی از رفتار خوب و حرفه‌ای بانک خاورمیانه و همکاری با شرکت KPMG که باعث شفافیت بیشتر عملکرد این بانک شده تقدیر کرد. در ادامه این نشست دکتر عقیلی به سؤال‌های هیئت آلمانی پاسخ دادند و در پایان تفاهم‌نامه همکاری میان بانک خاورمیانه، ایالت باواریا و انجمن صنایع باواریا به امضای دکتر عقیلی، ایلزه آیگنر و برترام بروسارت رسید.

منبع: بانک خاورمیانه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.