راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تجارت الکترونیک تدبیر روی خدمات ارزش‌افزوده بانکی و پرداخت تمرکز کرده است

ابتدای همین هفته بود که خبر از رونمایی نسل جدید دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد شرکت جی‌اس‌اس دادیم (+). در کنار بحث سخت‌افزاری این دستگاه، به سراغ امیر افشانی مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش رفتیم تا ازلحاظ نرم‌افزاری و خدمات ارزش‌افزوده قابلیت‌های این دستگاه را برایمان باز کند.

افشانی گفت: «در شرکت تجارت الکترونیک تدبیر کیش ما قرار نیست که هیچ سخت‌افزاری بفروشیم؛ بلکه به دنبال ارائه سرویس‌های ارزش‌افزوده هستیم چه روی دستگاه‌هایی که بانک‌ها در حال حاضر از آن‌ها استفاده می‌کنند و چه روی دستگاه‌هایی که بانک هنوز به آن‌ها مجهز نیست.»

او در ادامه با اشاره به نمونه‌هایی ازاین‌دست خدمات ارزش‌افزوده گفت: «برای مثال با بانک انصار به کمک سازمان‌های رجا و راه‌آهن، با بهره‌گیری از دستگاه‌های خودپرداز غیرنقد یا همان Cashless ATM که در ایستگاه‌های راه‌آهن نصب شده بود، بلیت‌های قطار حومه‌ای را از طریق این دستگاه‌ها مستقیماً به مشتریان می‌فروشیم و دیگر لازم نیست که افراد به گیشه مراجعه کنند. مشتری می‌تواند با تکنولوژی QR این کار را خودش انجام دهد.

یا مثلاً یک سرویس دیگر را به کمک مخابرات و پست‌بانک همدان ارائه کردیم؛ در سطح استان همدان ده دستگاه Cashless داریم و آن‌ها را به‌جای تلفن‌های عمومی بلااستفاده نصب کردیم تا مشتری بتواند هم‌زمان که با تلفن صحبت می‌کند، کار بانکی‌اش را نیز انجام دهد و یا سرویس‌های مخابراتی‌اش را بگیرد. در این پروژه فاز یک کارهای بانکی و کل تراکنش‌های یک دستگاه خودپرداز به‌جز برداشت وجه، کاملاً آماده است و در فاز دوم قرار است سرویس‌های خاص مخابراتی ارائه کنیم، مثلاً اینکه شما بروید و درخواست خط تلفن بدهید یا پیگیری قطعی تلفن را انجام دهید. این طرح جدید قرار است در نمایشگاه تلکام پرده‌برداری شود.

همچنین در ماه رمضان پروژه‌ای با کمیته امداد و با کمک شرکت اسوه و عاملیت بانک انصار داشتیم که در آن از ترکیب دستگاه خودپرداز غیرنقد با یک اپلیکیشن موبایلی به نام سکان در سطح ایران مردم می‌توانستند کمک‌های خیریه پرداخت کنند و نکته‌ای که داشت این بود که می‌توانستند انتخاب کنند که پولشان را برای انجام چه‌کاری پرداخت می‌کنند و یا حتی فردی که پول به دستش می‌رسد را انتخاب می‌کردند و از طرف دیگر کمیته امداد می‌تواند ارزیابی کند چه کمک‌هایی را بابت کدام سرفصل‌ها دریافت کرده است.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.