راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اپل کانف رویدادی برای گرد هم آوردن اپلی‌ها

اپل کانف رویدادی است که می‌خواهد دوستداران اپل را کنار هم جمع کند. اکوسیستم اپل در سال‌های گذشته چندان مورد توجه شبکه بانکی و پرداختی ایران قرار نگرفته است و جز معدود اپلیکیشن‌های قابل قبولی که برای بانکداری و پرداخت در اکوسیستم اپل ارائه شده، شاهد محصول چشم‌گیری نبوده‌ایم. تا امروز تلاش‌های پراکنده‌ای در زمینه توسعه نرم‌افزار برای محصولات اپل در ایران انجام شده است و حالا قرار است جمعی از بچه‌های خلاق دور هم جمع شوند و رویدادی در زمینه برنامه‌نویسی برای اکوسیستم اپل برگزار کنند؛ مشابه کاری که هر سال اپل در روزهای پایانی تابستان با گردهم‌آوردن برترین برنامه‌نویس‌های محصولات اپل انجام می‌دهد، البته در ابعاد کوچک‌تر.

 

چرا اپل کانف؟

هر ساله کشورمان میزبان رویدادهای مختلفی در عرصه وب و موبایل است. رویدادهایی نظیر پنج‌شنبه بازار اندروید، جشنواره وب و موبایل، کدرکانف، استارتاپ میت‌آپ و جلسات لاگ لینوکس در شهرهای مختلف. جالب است که با وجود این تعداد رویداد، هیچ همایشی که به طور تخصصی به مسائل مربوط به اپل و برنامه‌نویسی در این حوزه پرداخته و به دغدغه‌های بسیاری از کاربران پاسخ دهد برگزار نشده است. این موضوع سبب شده است که تشکل‌های چندانی که دوستداران اپل در آن گرد بیایند شکل نگیرد، و شاید همین موضوع سهم بزرگی در غریبه ماندن برنامه‌نویسی حوزه اپل در بین کاربران داشته باشد.

اما ظاهرا این رویه قرار است عوض شود و خلأ موجود برطرف گردد. اپل کانف (AppleConf) نام رویدادی است که برای نخستین بار، قرار است به طور تخصصی روی موضوع اپل و مسائل مربوط به آن مانور دهد. برگزارکنندگان این همایش تلاش دارند با گردهم‌آوردن دوستداران اپل و علاقه‌مندان به برنامه‌نویسی در این حوزه، اهداف مختلفی نظیر برگزاری کارگاه‌های آموزش برنامه‌نویسی و طراحی رابط کاربری، پرداختن به مسائل بازار کار آی‌اواس در ایران و جهان، فراهم‌کردن بستری برای شکل‌دهی جمع‌ها و تیم‌های کاری، و نزدیک‌ترکردن کاربران با دنیای برنامه‌نویسی را پی بگیرند و بتوانند رویدادی با ارزش، مفید، و مستمر را برگزار کنند.

اگر علاقه دارید:

– مبانی برنامه‌نویسی، بازی‌سازی و طراحی رابط در پلتفرم‌های اپل را فرابگیرید.
– معنا و کاربرد مهندسی معکوس در آی‌اواس را بدانید و نحوه توییک‌نوشتن را یاد بگیرید.
– با برنامه‌نویسان فعال کشور در حوزه اپل از نزدیک ملاقات کنید و به شکل مستند با بازار کارشان آشنا شوید.
– در قرعه‌کشی‌ای که توسط حامیان برگزار می‌شود شرکت کنید و شانس خود را در برنده‌شدن جوایز نفیس آزمایش کنید.
و به طور کلی، یک روز را با جمع سایر علاقه‌مندان اپل بگذرانید، و در پایان، با تجربه و دانش بیشتری نسبت به این حوزه به منزل بازگردید، اپل کانف با آغوش باز میزبان شما خواهد بود.

 

برای شرکت در اپل کانف چه کار باید کنید؟

توجه داشته باشید که اگر برنامه‌نویس موبایل هستید و پیش از این محصولی به شکل اپلیکیشن یا موبایل تولید کرده‌اید، می‌توانید آن را برای شرکت در بخش داوری همایش اپل کانف ثبت کنید و در صورت برگزیده‌شدن، در برابر شرکت‌کنندگان حاصل کارتان را معرفی کرده و ارائه دهید. برترین اپلیکیشن‌ها از دید کاربران و داوران تندیس‌هایی به رسم تقدیم دریافت کرده و بدون شک، از یک فرصت تبلیغاتی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

اپل کانف در تاریخ ۲۵ شهریور ماه و در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. برای آشنایی با کارگاه و بخش‌های مختلف این رویداد، و یا ثبت اپلیکیشن و بازیتان، می‌توانید به وبسایت این همایش مراجعه کنید:
https://appleconf.com

و اگر به شرکت در رویداد علاقه‌مند هستید، پیش از آن که ظرفیت به پایان برسد، از بخش ثبت نام اقدام نمایید:
https://appleconf.com/register

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.