راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پی‌پینگ به دلیل محدودیت‌ها به صورت موقت خاموش می‌شود

خب نباید صبح امروز دوشنبه ۹ شهریور ماه را با این خبر شروع می‌کردیم؛ اما متاسفانه همه چیز آن‌طور که می‌خواهیم نیست و باید جنگید. سعید مشهدی از بنیانگذاران استارت‌آپ فین‌تک پی‌پینگ امروز در یادداشتی این خبر را منتشر کرد. (چرا استارتاپ‌های فین‌تک مورد حمایت دولت و نظام بانکی قرار نمی‌گیرند؟) او در بخشی از این یادداشت گفته است:

متأسفانه در طول هفته گذشته دو درگاه اینترنتی ما به دستور واحد محترم نظارت شاپرک به دلیل نبود نماد الکترونیک مسدود شده است. اما این خود باعث شروع مذاکرات ما و چندین استارت‌آپ حوزه پرداخت‌های خُرد با شرکت محترم شاپرک شده است و امید آن می‌رود که با پشتیبانی و همراهی بخش دولتی و شرکت محترم شاپرک بتوانیم تکلیف این حوزه را برای رفع تمامی ابهامات و گرفتن مجوزهای لازم که قول ارائه آن را برای تهیه ما داده‌اند در کمترین زمان به امید خدا روشن کنیم؛ و امید به اینکه در این روش بستن کسب‌وکارهای فعال درحالی‌که امکان فعالیت و مذاکره به‌صورت همزمان نیز است موردبازنگری مسئولین مربوطه شود.

او در بخش دیگری از این یادداشت از انحصاری که گلوی نوآوری را گرفته گله کرده است و نوشته:

اما مشکلات قانونی و مجوزهای موردنیاز استارتآپ های حوزه مالی (فینتک) برای دریافت نماد الکترونیک یکی از مشکلات آنها در طول دوره فعالیت بوده است. متأسفانه مسئولان مرتبط ازیک‌طرف کارآفرینان را به سمت استارت‌آپ های مالی تشویق می‌کنند و از طرفی پس از گذشت زمان و رشد آنها، با توجه نبود قوانین لازم برای دریافت نماد الکترونیک دستور به توقف آنها را می‌دهند. نماد الکترونیک نیازمند تعیین و ارائه مجوزهای لازم از طرف شرکت محترم شاپرک است که متأسفانه باوجود گذشت مدت‌زمانی همچنان بلاتکلیف مانده است و قول به‌زودی‌ها را داده‌اند! این در حالی است که در نمونه‌های بین‌المللی شاهد این مشکلات نیستیم و اتفاقاً موردحمایت گسترده دولتی و بانکی قرار دارند اما شاید در کشور ما بیشتر مورد انحصارطلبی بعضی از نهادها و شرکت‌ها و مورد غضب از سوی مراکز تصمیم‌گیرنده قرار گرفتند.

پی‌پینگی‌ها اما نوید داده‌اند که مشکلات به زودی رفع شود:

لذا با توجه به فشارهای موجود متأسفانه طی یک یا دو روز آینده خدمات پی‌پینگ برای مدتی محدود برای انجام مذاکرات لازم قطع می‌شود. به امید خدا این مشکل سریع‌تر رفع می‌شود و ما همچنان با بروزترین امکانات به خدمات‌رسانی به شما خواهیم پرداخت. اما تا هنگام قطعی کامل شما می‌توانید از خدمات پی‌پینگ استفاده کنید و تمامی درخواست‌های تسویه شما به‌طور کامل رسیدگی می‌شود. و ضمناً بخش‌های جدید در حال آماده شدن است که همراه آخرین خبرهای روند مذاکرات برای شما به‌زودی ارسال می‌کنیم.

ما در راه پرداخت امیدواریم این بچه‌ها دوباره بتوانند فعالیت‌شان را شروع کنند. ما امیدواریم فقط و فقط «رقابت» باشد که کسب‌وکاری را مجبور به تعطیلی کند و هر عامل «فرارقابتی» سایه سنگین خود را از سر راه توسعه کسب‌وکارهای خلاق و نوآور ایرانی بردارد.

در ادامه می‌توانید گفتگوی رسول قربانی با محمدمهدی باریده از پی‌پینگ را که اواخر تیرماه امسال انجام شده مشاهده کنید.

2 دیدگاه
  1. محمد می‌گوید

    یعنی واقعا چرا ؟
    یک قانون مدون برای این صنعت وجود نداره؟ و یکسری ها از این بی قانونی ضرر میکنند ویک سری دیگه سود های کلان میبرن؟؟

  2. هم وطن می‌گوید

    یه سوال خیلی بزرگ دارم و اون هم اینه که ، چطور وقتی که شاپرک مجوز و قانون تعیین نکرده و نماد الکترونیک هم که به هزار بهانه اذیت میکنه ، این بی مهری ها همگی دامنگیر سایر فینتک ها و درگاه های واسط میشه بجز زرین پال
    چطور تیم نظارت شاپرک همه رو رصد میکنه ولی زرین پال رو نمیبینه ؟
    چطور میشه همه مارک بی قانونی بهشون میخوره ولی زرین پال نه؟
    همه این سامانه های واسط اقدام به نماد کردن و اکثرا پرونده در دست اقدام دارن ، ولی اصلا دامنه های زرین پال حتی پرونده نماد الکترونیک هم ندارن ( خودتون میتونید چک کنید ) پس پس چطور میشه قانون برای همه اجرا میشه ولی زرین پال نه؟
    زرین پال پول رو انباشت میکنه چیزی که در قانون شاپرک جرم هست و نماد هم نداره ، پاسخگوییشونم که زبان زد همه هست ، ولی واقعا چرا به همه مارک بی قانونی نسبت داده میشه و محدودیت درگاه و فیلتر ولی زرین پال که دیگه معروفترین هست و در دیدرس هست اصلا انگار نه انگار، واقعا این یعنی همایت یکپارچه از استارت آپ ها ؟
    واقعا چه کسی با کدوم قانون و معیار اینگونه گزینشی عمل میکنه ؟
    براستی این بزرگ ترین سوال شده از ابتدای این فیلترینگ ها

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.