راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تغییر لوگوی مسترکارت همزمان با معرفی سرویس جدید مسترپَس

معراج آگاهی / چهره لوگوی مسترکارت پس از نزدیک به دو دهه اندکی متفاوت شده و البته به‌زعم بسیاری از کارشناسان، لوگوی جدید این کارت اعتباری اندکی آشنا به نظر می‌رسد. گفتنی است پس از اتخاذ تصمیم در سطوح بالای مدیریتی شرکت مسترکارت، فرآیند طراحی لوگوی جدید این شرکت به کمپانی Pentagram که اخیر لوگوی شرکت Verizon را نیز دستخوش تغییر و تحول کرده است، سپرده شد.

شرکت مسترکارت در پاییز سال جاری میلادی و همزمان با معرفی سرویس جدید Masterpass از لوگوی جدید خود رونمایی خواهد کرد. در این راستا Raja Rajamannar از مدیران شرکت مسترکارت و در گفتگو با رسانه‌ها اظهار داشت انگیزه اصلی برای تغییر لوگوی مسترکارت و ایجاد یک لوگوی جدید متأثر از شرایط فعلی و تمایل مدیران این شرکت برای مدرن سازی مسترکارت و جداسازی آن از خدمات مالی اینترنتی صرف بوده است.

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران حوزه برندینگ معتقدند مسترکارت خواهان یک لوگوی ساده و انعطاف‌پذیر که قادر به نشان دادن تمامی ابعاد خدمات این شرکت بوده‌اند و ازاین‌رو تصمیم به بازطراحی لوگوی آن گرفته‌اند.

باوجود علاقه مدیران مسترکارت به بازطراحی لوگوی این شرکت و مدرن شدن آن، آن‌ها از اهمیت لوگوی آشنای گذشته باخبر بوده و به‌هیچ‌عنوان قصد ندارند تغییرات اعمال‌شده در برند جدید این شرکت عمیق و رادیکال باشد.

تغییر لوگوی مسترکارت
تغییر لوگوی مسترکارت همزمان با معرفی سرویس جدید مسترپَس

در این رابطه مدیر اجرایی شرکت مسترکارت معتقد است: «لوگوی مسترکارت در سراسر جهان شناخته شده بوده و بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون کارت اعتباری این شرکت لوگوی آن را روی خود دارند، همچنین فروشندگان بسیاری با استفاده از لوگوی مسترکارت به مشتریان اعلام می‌کنند که پذیرای کارت‌های اعتباری این شرکت هستند.»

وی افزود: «در حال حاضر آشنا بودن لوگوی پیشین مسترکارت برای ما از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و ما قصد داریم المان‌های اصلی لوگوی قدیمی‌مان یعنی دو دایره‌ای را که بخشی از آن‌ها برهم منطبق شده است در فرآیند بازطراحی آن حفظ کرده و ضمن استفاده از رنگ فعلی آن‌ها عبارت مسترکارت را نیز در لوگوی جدید قرار دهیم.»

در ارتباط با سخنان اخیر Raja Rajamannar در رابطه با حفظ عناصر اصلی لوگوی پیشین مسترکارت این شرکت در لوگوی جدید خود عبارت Master Card را که درون دو دایر منطبق برهم نوشته شده، حفظ کرده و در لوگوی جدید از این عبارت در زیر دو دایره مذکور استفاده کرده است. همچنین عبارت Master Card که در لوگوی قدیمی با دو حرف بزرگ M و C نوشته می‌شد هم‌اکنون تماماً با حروف کوچک و به‌صورت mastercard نوشته می‌شود.

اعمال تغییرات مذکور در شرایطی صورت می‌پذیرد که به عقیده Raja Rajamannar عمده‌ترین تغییر ایجاد شده در لوگوی شرکت مسترکارت انتقال عبارت Master Card به زیر دو دایره منطبق برهم این شرکت بوده است.

گفتنی است باوجود ایجاد تغییرات اخیر مدیران مسترکارت معتقدند به‌رغم تغییرات ایجاد شده برند جدید این شرکت، لوگوی معروف آن که از دو دایره منطبق بر هم تشکیل شده است همچنان در برند جدید این شرکت نیز مورداستفاده قرار گرفته و راهنمایی بسیار بزرگی برای مشتریان این شرکت محسوب می‌شود.

منبع: فرصت امروز

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.