راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

انتقاد مسجد جامعی از نصب بدون مجوز کیوسک‌های بانک شهر

احمد مسجد جامعی با اشاره به اینکه فضاهای عمومی متعلق به شهر تهران است، گفت: «فضاهای عمومی شهر جزو اموال شهرداری محسوب نمی‌شود و شهرداری نمی‌تواند آن را به کسی واگذار کند.»

رییس سابق شورای اسلامی شهر تهران از نصب کیوسک‌های بانک شهر بدون مجوز شورا در سطح شهر تهران انتقاد کرد و گفت: «شهرداری اموال مشخصی دارد مثل ساختمان‌ها و املاکی که اسناد آن‌هم به نام شهرداری ثبت شده است. غیرازآن خیابان‌ها؛ پیاده‌روها و پارک‌ها متعلق به شهرداری نیست بلکه متعلق به شهر تهران است.»

وی با تأکید بر اینکه شهر متعلق به شهرداری نیست بلکه شهرداری متعلق به شهر است؛ بیان داشت: «شهرداری باید در خدمت شهر باشد نه اینکه شهر در خدمت شهرداری. مسلماً شهرداری نمی‌تواند شهر را بفروشد یا آن را مبادله کند.»

مسجد جامعی افزود: «حتی اگر ضرورتی برای اختصاص بخشی از شهر به فضایی مثل شهرنت‌ها وجود داشته باشد این نمایندگان مردم در شورای شهر هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند و اجازه این کار را با تدوین ضوابط خاص و با در نظر گرفتن منافع شهر به شهرداری بدهند.»

این عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: «اگر این موضوع شفاف نشود حتی به نفع بانک هم نیست. در شرایطی که موضوع فیش‌های حقوقی مطرح شده و ما در فضایی شیشه‌ای زندگی می‌کنیم به صلاح یک بانک معتبر مثل بانک شهر نیست که با انجام این کار اعتبار خود را زیر سؤال ببرد.»

منبع: اقتصاد آنلاین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.