راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کِنشو ماشین پاسخگوی مالی

کنشو چه‌کار می‌کند: داده‌های بزرگ و تکنیک‌های یادگیری ماشین را برای درک این‌که چگونه حوادث دنیای واقعی بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهند تحلیل می‌کند.

افتخارات: سازمان سیا از این نرم‌افزار استفاده می‌کند

بنیان‌گذار و مدیرعامل: دانیل نادلر ۳۲ ساله

سرمایه‌گذار: ۵۸ میلیون دلار از سوی گلدمن ساکس، گوگل ونچر، جنرال کاتالیست، CNBC، اکسل پارتنرز، سرمایه‌گذاری فیدلیتی، برایر کپیتال و سازمان سیا.

ارزش‌گذاری: ۵۰۰ میلیون دلار

خطری برای: تحلیلگران انسانس، صندوق‌های تامین مالی با دانش مبهم

 .
دکترای اقتصاد دانشگاه هاروارد که تز دکترای خود را درزمینۀ «ریسک اعتباری مستقل» نوشته بود، در سال ۲۰۱۳ با ایدۀ کنشو  (kensho) شروع به کار کرد. دنیل نادلر می‌گوید زمانی که من در حال تحقیق بودم از تحولات مهمی که در جهان اتفاق می‌افتد مثل انتخابات اروپا، بحران بدهی‌ها، آشفتگی‌ها در خاورمیانه و غیره شگفت‌زده شدم. با خودم فکر کردم آخرین باری که اتفاقی شبیه به این موارد افتاده چه تأثیراتی روی بازار داشته است؟ مانند گوگل، کنشو نیز به سؤالاتی که به زبان انگلیسی ساده پرسیده می‌شود جواب می‌دهد. به‌عنوان‌مثال حوادث تروریستی در اروپا چه تأثیری روی سهام خواهد داشت؟ کنشو بیش از 90 هزار رخداد مانند بلایای طبیعی، درآمد شرکت‌های بزرگ، تحولات سیاسی و غیره را تجزیه‌وتحلیل کرده و پاسخ‌هایی واقعی ارائه می‌کند. بر اساس ادعاهای نادلر کنشو در عرض چند ثانیه نمودارها و چارت‌های خود را تکمیل کرده و پاسخ‌ها را منتشر می‌کند. در سال ۲۰۱۴ این نرم‌افزار در بسیاری از شرکت‌ها نصب‌شده است. جی پی مورگان چایس و مریل لینچ (شرکت خدمات مالی آمریکایی) نیز به‌تازگی استفاده از آن را آغاز کرده‌اند؛ اما نادلر به‌عنوان مدیر تحقیقات فناوری‌های مالی مدرسه کسب‌وکار استنفورد معتقد است غرورآفرین‌تر کار کنشو تامین تجزیه‌وتحلیل‌ها به CNBC است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.