راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارگاه سیستم کارت پرداخت ملی ایران در نمایشگاه کارت و پرداخت برگزار شد

شرکت خدمات انفورماتیک در اولین روز نمایشگاه کارت و پرداخت ۲۰۱۶ خاورمیانه در قالب کارگاه «سیستم کارت پرداخت ملی ایران» شتاب را به‌عنوان درگاهی امن برای اتصال به شبکه‌های مالی جهان، معرفی کرد.

Kargah-index-b-way2pay-95-03-13

رضا جوراب پوریان از مدیریت سیستم‌های کارت شرکت خدمات انفورماتیک در این ارائه ضمن اشاره به جایگاه استراتژیک شرکت خدمات انفورماتیک در توسعه زیرساخت‌های خدمات بین‌بانکی، اظهار داشت: «شتاب در سال ۲۰۰۲ مصادف با ۱۳۸۱ شمسی متولد شد و ظرف سه سال پس‌ازاین تاریخ همه بانک‌ها به آن متصل شدند. در کنار گسترش سرویس‌های شتاب طی این سال‌ها، امکان اتصال به شبکه‌های بحرین در سال ۲۰۰۵، قطر۲۰۰۶ فراهم شد و در همین سال شرکت‌های psp شکل گرفتند.»

Kargah-index-a-way2pay-95-03-13 Kargah-index-c-way2pay-95-03-13

ایجاد سرویس‌های ارزش‌افزوده همچون مکنا و افزودن سامانه‌هایی چون سروش برای رفع مغایرت طی این سال‌ها همه در کنار امکان مدیریت روزانه ۲۵۰ میلیون تراکنش در روز، قابلیتی را به شتاب بخشید که با تکیه‌بر توان این شبکه دولت طرح‌هایی چون سبد کالایی، کارت اعتباری را به اجرا در آورد.

وی طرح جامع پرداخت قبض، تعدد مانیتورینگ‌های موجود در سیستم، ارزیابی عملکرد اعضا و جرائم بانکی را از قابلیت‌های دیگری دانست که به شتاب امکان می‌دهد تا به‌عنوان راهبر شبکه کارت کشور عمل کند.

اجرای الگوی کارت‌های آفلاین کشور و پشتیبانی از تراکنش‌های جدید مثل انتقال به حساب، پرداخت صورتحساب، اقساط و پشتیبانی ISO 2583-2003 از دیگر قابلیت‌هایی بود که با یک ارتباط از طریق شتاب اتصال به شبکه‌های بین‌المللی را میسر می‌سازد. او در خاتمه از مذاکراتی با شبکه‌های CUP و JCB برای اتصال به شبکه‌های بین‌المللی خبر داد.

منبع: خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.