راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش آشنایی با سوئیفت توسط خدمات انفورماتیک برگزار شد

همایش «آشنایی با سیستم پیشرفته پیام‌رسانی سوئیفت» با حضور مدیران ارشد و کارشناسان سوئیفت بانک مرکزی، شرکت خدمات انفورماتیک و بانک‌های کشور، با همت شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد.

طی این همایش Sido Bestani مدیر خاورمیانه، آفریقا و ترکیه سوئیفت، Onur Ozan مدیر منطقه‌ای کشور ایران در سوئیفت، یعقوبی مدیرکل بین‌الملل بانک مرکزی و محمود زیبایی رئیس اداره توسعه و امنیت سیستم‌های بانک مرکزی به همراه نمایندگان شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت ارائه‌دهنده خدمات سوئیفت به کشور، به معرفی چشم‌انداز فنی سوئیفت کشور و پاسخ به پرسش‌های نمایندگان بانک‌ها در زمینه سوئیفت در دوره پسا برجام پرداختند.

همایش آشنایی با سوئیفت توسط خدمات انفورماتیک برگزار شد
همایش آشنایی با سوئیفت توسط خدمات انفورماتیک برگزار شد

طی این همایش پلتفرم نوین و پیشرفته سوئیفت که در آینده نزدیک نقش متمرکز کننده ترافیک سوئیفت و سپام (سامانه پیام‌رسانی الکترونیکی مالی) کشور را بر عهده خواهد داشت؛ توسط Ala AlRousan کارشناس فنی سوئیفت توضیح داده شد.

با تجهیز سپام به این فناوری نوین، اتصال بانک‌های کشور به شبکه جهانی سوئیفت فقط از طریق سپام امکان‌پذیر بوده و این خود گام مهمی در جهت افزایش امنیت و حفاظت از پیام‌های مالی کشور خواهد بود. یکی از کارکردهای اصلی سپام مدیریت پیام‌های سوئیفت داخل کشور و عدم خروج آن‌ها از کشور است که این امر نیز با به‌کارگیری سامانه جدید به شکلی بهتر و مؤثرتر مدیریت خواهد شد.

منبع: خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.