راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک توسط پککو با همکاری پژوهشکده

به‌منظور افزایش دانش فنی صنعت پرداخت و با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی مبنی بر مهاجرت به EMV، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با همکاری گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی اقدام به ترجمه و انتشار کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک – مجموعه استانداردهای EMV و PCI برای استفاده نظام بانکی و پرداخت کشور کرد.

کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک
رونمایی از کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک توسط پککو با همکاری پژوهشکده

پککو ضمن برپایی غرفه و استقرار کارشناسان خود در حوزه‌های مختلف شامل دستگاه کارت‌خوان، نرم‌افزار تاپ و … نسبت به رونمایی از کتابی با عنوان «مجموعه استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک PCI، استاندارد پرداخت یورو پی، مستر کارت، ویزا EMV» اقدام کرد.

.

چرا کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک

مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل شرکت پککو در خصوص معرفی این کتاب گفت: «به‌منظور تقویت و افزایش امنیت اطلاعات دارنده کارت و ایجاد سازگاری با معیارهای جهانی امنیت اطلاعات و با عنایت به وضعیت شبکه بانکی و پرداخت کشور در دوران پساتحریم و لزوم اتصال به شبکه‌های بین‌المللی، یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازها در استقرار فرایندها، محصولات و سامانه‌های کارت‌های اعتباری و هوشمند از قبیل Visa و MasterCard در ایران، آشنایی و پیاده‌سازی الزامات و استانداردهای فنی بین‌المللی است. یکی از استانداردهای مهم و اساسی در این زمینه استاندارد EMV است که توسط سه شرکت مطرح دنیا یعنی Europay، MasterCard و Visa ارائه شده و هدف آن امکان به‌کارگیری یک کارت در تمام نقاط جهان و کاهش احتمال وقوع هرگونه سوءاستفاده و کلاه‌برداری است.»

مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل شرکت پککو
مهندس عبدالعظیم قنبریان مدیرعامل شرکت پککو

مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در ادامه افزود: «مجموعه استانداردهای صنعت کارت پرداخت یا PCI نیز با هدف حفظ امنیت اطلاعات کارت پرداخت، تعریف شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. این استاندارد شامل مجموعه‌ای از الزامات امنیتی برای حفظ و نگهداری اطلاعات کارت است و در چهار بخش PCI DSS، PCI PTS، PCI PA-DSS و PCI P2PE ارائه شده است.»

به‌منظور افزایش دانش فنی این حوزه و با توجه به تصمیمات اخیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی مبنی بر مهاجرت به EMV، شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با همکاری گروه بانکداری الکترونیک پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی اقدام به ترجمه و انتشار مجموعه استانداردهای EMV و PCI برای استفاده نظام بانکی و پرداخت کشور کرده است.

.

درباره کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک

این کتاب ترجمه کتاب‌های «A Guide to EMV v1.0»، «PCI DSS v3.1»، «PCI PA-DSS v3.1»، «PCI PTS POI v4.1c»، «PCI PTS HSM v2.0» و «PCI P2PE v2.0(Revision 1.1)» است که به‌صورت خلاصه و کاربردی تدوین شده است.

کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک
کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک

راه‌های تهیه کتاب استانداردهای امنیتی پرداخت الکترونیک

این کتاب در غرفه شرکت تجارت الکترونیک پارسیان در محل برگزاری بیست و ششمین همایش سالانه پولی و ارزی در اختیار علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان قرار گرفت. همچنین در صورت تمایل به تهیه این کتاب می‌توانید از طریق تماس با واحد روابط عمومی شرکت پککو نسبت به تهیه این کتاب اقدام کنید. برای ارتباط با این واحد می‌توانید با شماره تماس 02188375241 داخلی 2308 و 2305 تماس بگیرید.

منبع: پککو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.