راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانک‌ها برای تراکنش‌های خطا چقدر جریمه شدند؟

یکی از آمارهایی که می‌تواند وضعیت پایدار یا ناپایدار یک بانک در حوزه خدمات الکترونیکی به مشتریانش را نشان دهد، میزان جریمه‌ای است که هر بانک در ماه برای تراکنش‌های ناموفق خود به بانک مرکزی پرداخت می‌کند.

طبق آخرین آمارهای موجود که مربوط به جریمه‌های اسفندماه سال 94 است به ترتیب بانک‌های رفاه، تجارت، ملی، سپه و ملت صدرنشینی بانک‌ها در مقدار جریمه را به خود اختصاص داده‌اند که از بین این پنج بانک نیز دو بانک رفاه و تجارت با اختلاف قابل توجهی نسبت به دیگران جایگاه رفیع ارائه سرویس ناپایدار را به خود اختصاص داده‌اند.

برای بزرگتر شدن جدول روی آن کلیک کنید (+)

بانک‌ها برای تراکنش‌های خطا
بانک‌ها برای تراکنش‌های خطا چقدر جریمه شدند؟

در حالی بانک‌های قدیمی‌تر کشور برای صدرنشینی در این جدول با یکدیگر رقابت می‌کنند که چهار بانک جوان‌تر با میزان صفر در انتهای این جدول قرار دارند که بو نوعی می‌توان آن را نشانه پایداری خدمات الکترونیکی آن‌ها دانست. بانک‌های سامان، اقتصاد نوین، مهر و ایران زمین چهار بانکی هستند که جریمه آن‌ها برای تراکنش‌های ناموفق صفر است.

در صورت علاقه به سازوکار جریمه تراکنش‌های ناموفق بانک‌ها توسط بانک مرکزی، پیشنهاد می‌کنم مطلب «جزئیات محاسبه مبلغ جریمه تراکنش‌های ناموفق بین بانکی» که خردادماه 92 در راه پرداخت منتشر کردیم را ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.