راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدمات انفورماتیک برگزار شد

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت خدمات انفورماتیک به‌منظور بررسی عملکرد سال مالی منتهی به ٢٩اسفند ٩٤ و تصویب صورت‌های مالی، روز یکشنبه بیست و ششم اردیبهشت‌ماه جاری برگزار شد.

در این جلسه مهندس «سید ابوطالب نجفی» مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه گزارشی از عملکرد سال ٩٤، صنعت مالی را صنعتی خطرناک و پر ریسک عنوان کرد و افزود: این شرکت از منظر شفافیت و ارائه به‌موقع گزارش‌های مالی در فهرست برترین‌های بورس قرار دارد این در حالی است که حضور در تابلوی بازار سرمایه، مزیت‌هایی مانند کنترل و نظارت، کشف قیمت و پرهیز از غلو در گزارش‌ها را نیز برای شرکت و سهامدارانش به همراه می‌آورد.

مهندس نجفی تأکید کرد: این شرکت در حال حاضر روزانه بیش از ٢٠٠ میلیون تراکنش را مدیریت می‌کند و به‌صورت میانگین روزانه ٣٠میلیون نفر از خدمات شرکت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به سرویس‌دهی به بیش از ٧هزار شعبه بانکی تصریح کرد: در حال حاضر ٤٥ درصد بازار خودپردازهای کشور در اختیار شرکت خدمات انفورماتیک قرار دارد.

او ادامه داد: شرکت خدمات انفورماتیک با ارائه خدمات Total Solution امروز تنها شرکتی است که سیستم کربنکینگ آن، توان پشتیبانی از بانک‌های دارای بیش از هزار شعبه را دارد؛ از سوی دیگر خدمات انفورماتیک توانسته در طول سال‌های اخیر ٣٥ سامانه برای بانک مرکزی طراحی و تولید کند و از فعالیت آن‌ها پشتیبانی به عمل می‌آورد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک در ادامه، فعالیت این شرکت را به چهار حوزه تقسیم کرد و افزود: به‌جز سامانه‌های حاکمیتی که همه بانک‌ها از خدمات شرکت استفاده می‌کنند، در بخش رقابتی گروهی از خدمات «از الف تا ی» به تعدادی از بانک‌ها ارائه می‌شود؛ البته بانک‌هایی نظیر تجارت و کشاورزی تنها بخشی از این سرویس‌ها را استفاده می‌کنند.

مهندس نجفی از دیگر اقدامات صورت گرفته به اخذ موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و همچنین عقد قرارداد سیستم جامع اتوماسیون/تأمین زیرساخت، سایت، شبکه و ارتباطات وسیع شعب، تجهیزات سخت‌افزاری و برنامه‌های نرم‌افزاری مربوط به سیستم Core Banking با موسسه اعتباری نور اشاره کرد.

به گفته مهندس نجفی، گسترش فعالیت‌های شرکت در پنج سال گذشته به‌مراتب بیشتر و چشمگیرتر از دوره ١٧ ساله پیش از آن بوده به‌عبارت‌دیگر با طراحی و اجرای سامانه‌هایی نظیر شاپرک، چکاوک، آریا پایا و شفق و تلاش‌های صورت گرفته برای پیوند دوباره با شبکه جهانی سوئیفت و بازسازی سامانه‌های مهم و استراتژیک بانک و کارت ایران و نیز بومی‌سازی بسیاری از محصولات و تولید سیستم‌های جدید، حجم فعالیت شرکت خدمات انفورماتیک در دوره پنج‌ساله اخیر بسیار فراتر از دوره‌های پیش از آن بوده است.

او همچنین با اشاره به بهینه‌سازی، افزایش ضریب پایداری، ضریب امنیتی و ظرفیت منابع سرویس‌های NiBN، شهاب، شبکه‌های بانکی و بین‌بانکی به‌منظور ارتقای 10 برابری ظرفیت این شبکه جهت پاسخ به نیازهای آتی سرویس‌های حاکمیتی و امنیتی توسط شرکت خدمات انفورماتیک، یادآور شد: تمامی این اقدامات توسعه‌ای در شرایطی انجام شد که در سالی که گذشت بیش از 17 میلیارد و 400 میلیون تراکنش شتاب مدیریت شد. این رقم رشد 26 درصدی نسبت به سال 93 را نشان می‌دهد. همچنین بیش از 21 میلیارد تراکنش در سیستم شاپرک صورت گرفت که حکایت از افزایش 21 درصدی نسبت به سال پیش از آن را دارد. این در حالی است که واگذاری 126 میلیون چک هم با سرویس چکاوک مدیریت شد.

مدیرعامل شرکت خدمات انفورماتیک مذاکره با شرکت‌های بزرگ دنیا همچون IBM، اینفوسیس، مای سیس و… را به‌منظور انتخاب شریک تجاری در حوزه‌های مختلف کسب‌وکار بسیار موفقیت‌آمیز توصیف کرد.

مهندس نجفی تأکید کرد: این شرکت در حال حاضر روزانه بیش از ٢٠٠ میلیون تراکنش را مدیریت می‌کند و به‌صورت میانگین روزانه ٣٠میلیون نفر از خدمات شرکت بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی، عملیاتی شدن سامانه تولید داخل واریز مستقیم آریا – پایا با ظرفیت بیش از 15 میلیون تراکنش در روز و قطع وابستگی به نرم‌افزارهای خارجی هم از دیگر فعالیت‌های قابل‌اعتنای شرکت خدمات انفورماتیک در سالی که گذشت، بود.

مهندس نجفی از دیگر اقدامات صورت گرفته به اخذ موافقت اصولی دریافت پروانه اپراتور مجازی موبایل از سازمان تنظیم مقررات رادیویی و همچنین عقد قرارداد سیستم جامع اتوماسیون/تأمین زیرساخت، سایت، شبکه و ارتباطات وسیع شعب، تجهیزات سخت‌افزاری و برنامه‌های نرم‌افزاری مربوط به سیستم Core Banking با موسسه اعتباری نور اشاره کرد.

مهندس نجفی در بخش دیگری از سخنرانی خود به پیش‌بینی‌ تغییر و تحولات این حوزه در سال‌های 2016 و 2017 اشاره کرد و افزود: در آینده نزدیک، بیش از 60 درصد سرویس‌های بانک‌ها از طریق موبایل ارائه خواهد شد و میل به یکپارچگی سیستم‌ها سرمایه‌گذاری 500 میلیارد دلاری بانک‌ها را جذب خواهد کرد؛ استفاده از رایانش ابری (Cloud Computing) گسترش خواهد یافت؛ تغییر نگاه سرویس‌دهی بانک‌ها به مشتریان و ایفای نقش مشاور و مدیر مالی مشتریان دیگر، ارمغان تحولات پیش رو خواهد بود و آنچه مسلم است، حاکمیت فردا از آن ابر داده‌ها (BIG DATA) در بانکداری است.

خاطرنشان می‌گردد، سهامداران محترم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص جزئیات عملکرد و صورت‌های مالی شرکت می‌توانند به سایت سازمان بورس مراجعه فرمایند.

منبع: خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.