راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

احمد بدری معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی

بهمن‌ماه گذشته بود که احمد بدری به معاونت پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی منصوب شد. پیش از او این سمت بر عهده فرشاد فاطمی اردستانی بود. معاونت پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی در کنار معاونت اداری و مالی، یکی از دو معاونت‌های بازوی تحقیقاتی بانک مرکزی است. سه واحد امور آموزشی و همایش‌ها، امور پژوهشی و امور انتشارات زیر نظر معاون پژوهشی فعالیت می‌کنند.

پژوهشکده پولی و بانکی که 26 سال پیش راه‌اندازی شد، به دنبال ارائه خدمات مشاوره‌ای اقتصادی، پولی، ارزش بانکی به مقامات و اشخاص حقیقی و حقوقی، برگزاری همایش‌های مختلف علمی، انتشار کتاب در حوزه پولی و بانکی است. این پژوهشکده درزمینهٔ بانکداری الکترونیکی نیز فعالیت‌هایی انجام می‌دهد ازجمله ارائه مشاوره برای بانک‌ها و شرکت‌های مرتبط، انجام پروژه‌های تحقیقاتی، انتشار کتاب و برگزاری کنفرانس‌های سالانه و ماهانه که البته مهم‌ترین آن‌ها هم برگزاری همایش و نمایشگاه سالانه بانکداری الکترونیکی است که تاکنون پنج دوره از آن برگزارشده است.

معاون جدید پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی، 22 سال سابقه تدریس در مقاطع مختلف رشته‌های حسابداری مدیریت مالی دارد. حسابداری مالی، تئوری حسابداری، مدیریت مالی و تصمیم‌گیری در مسائل مالی ازجمله موضوعاتی است که او در دانشگاه تدریس می‌کند. بدری عضو انجمن حسابداران ایران و عضو جامعه حسابداران رسمی ایران است. او اکنون عضـو هیئت‌علمی گـروه مدیریت مالـی دانشگاه شهید بهشتـی است.

سـوابق تجربـی بدری در بازار سرمایه شامل مشاغل متعدد مدیریتی، مشاوره و سرپرستی پروژه‌های تحقیقاتی کاربـردی است. او سابقه مدیریت در گروه مدیریت مالی دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیئت‌مدیره چند شرکت صنعتی، تجاری و مالی را در کارنامه خود دارد. مشاور مالی چند شرکت بوده و همچنین ریاست دانشکده حسابداری و مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی مشهد را بر عهده داشته است.

علاوه بر انتشار کتاب «دانش مالی رفتاری و مدیریت دارایـی» که اولیـن اثر به زبان فارسـی در این حوزه است، تاکنـون تألیفات و مقالات متعددی در حوزه دانش مالی توسط او منتشرشده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده پولی و بانکی، دارای مدرک دکتری حسابداری از دانشگاه تهران، فوق‌لیسانس حسابداری از دانشگاه شهید بهشتی و لیسانس همین رشته از دانشگاه علامه طباطبایی است. زمینه تخصصی بدری، متدولوژی تحقیقات تجربی در دانش مالی و حسابداری، تئوری‌های مالی و تئوری حسابداری است. او علایق پژوهشی خود را امور مالی شرکتی، مدیریت سود، کیفیت سود و روش‌شناسی تحقیقات تجربی معرفی می‌کند و مقالاتی را نیز تاکنون درزمینهٔ بورس اوراق بهادار تهران نوشته است که در ژورنال‌های مدیریتی کشور منتشر شده‌اند.

منبع: هفته‌نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.