راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از بیت کوین برای پرداخت هزینه خدمات عمومی در سوئیس

اگرچه تابه‌حال بیت کوین صرفاً یک واحد پول مجازی برای خرید اقلام مختلف در بازی‌های ویدئویی بوده، اما برای اولین بار در شهری در سوئیس برای پرداخت هزینه استفاده از خدمات عمومی به رسمیت شناخته شده است.

اکثر تجارب مربوط به پرداخت هزینه‌ها با پول مجازی مربوط به شرکت‌های خصوصی بوده است، اما از اول جولای مردم شهر کوچک Zug در سوئیس می‌توانند به‌طور آزمایشی هزینه استفاده از خدمات عمومی را با بیت کوین بپردازند. این طرح آزمایشی در ادامه سال 2016 اجرا می‌شود تا درنهایت شورای شهر بر مبنای یافته‌های خود در مورد ادامه دادن آن تصمیم‌گیری کند.

شهر Zug (زوگ) درمجموع کمتر از سی هزار نفر جمعیت دارد و درزمینه جذب سرمایه‌های جهانی که ابزار عمده آن «تخفیف‌های مالیاتی» محسوب می‌شود، گوی سبقت را از دیگر ایالات سوییس ربوده است. زوگ در محافل مالی «بهشت مالیاتی جهان» نامیده می‌شود. در شهر زوگ، واحدهای مرکزی (و مجازی) ده‌ها هزار شرکت از سراسر جهان به ثبت رسیده‌اند و البته بخش اصلی عملیاتی و کسب درآمد شرکت‌ها در کشورهای مادر آن‌ها انجام می‌گیرند. به‌عنوان نمونه سه درصد از تجارت نفت جهان در این منطقه از جهان صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.