راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

افتتاح دومين شعبه نمونه بانکداري اسلامي بانک انصار زير نظر مشترک علماي شيعه و اهل سنت

دومين شعبه نمونه بانکداري اسلامي تحت نظارت مشترک علماي شيعه و اهل ‌سنت با حضور ائمه جمعه تشيع و اهل ‌سنت، فرماندهان ‌سپاه، مسئولين ‌دستگاه‌هاي ‌اجرايي‌ ‌و اداري و مشتريان بانک انصار در شهرستان ايرانشهر افتتاح شد.

islamic-banking-index-way2pay-95-02-20

مدیر شعب استان سيستان و بلوچستان در آيين افتتاحيه اين شعبه گفت: بانکداري اسلامي زير نظر مشترک علماي شيعه و اهل سنت در راستاي تحکيم مباني اقتصاد مقاومتي در منطقه به اتکاي جاري شدن عقود شرعي و ديني موردتوافق علماي مذاهب راه‌اندازی شده است. محمدرضا احمدی اظهار داشت: علماي اهل سنت و تشيع سيستان و بلوچستان بيش از يک سال است که با اعضاي شوراي فقهي بانک انصار و بانک مرکزي نشست‌هاي کارشناسي برگزار کرده تا پس از توافق در خصوص مباني مشترک فقهي، زمينه براي آغاز به کار شعبه‌های نمونه بانکداري اسلامي در اين استان و سپس ساير استان‌های کشور فراهم شود.

وي ادامه داد: با حاکم شدن جو تفاهم و گفتگو، علماي حاضر در اين نشست‌ها، مسائل مختلف ازجمله عقود اسلامي و موازين فقهي در خصوص پرداخت تسهيلات و وام را بر اساس فقه مذاهب تشيع و اهل سنت بررسي کرده و به يک دستور جامع رسيدند. احمدي افزود: نتيجه اين نشست‌ها افتتاح شعبه نمونه بانکداري اسلامي زير نظر علماي تشيع و تسنن با تائید بانک مرکزي در زاهدان بود که اکنون دومين شعبه آن در ايرانشهر افتتاح شده است.

مدير شعب بانک انصار استان پس‌ازآن اظهار داشت که تمام قراردادهاي پرداخت تسهيلات در اين شعبه‌ها با تائید علماي شيعه و اهل سنت صورت مي‌گيرد و کاملاً شرعي است.

islamic-banking2-index-way2pay-95-02-20

در مراسم افتتاحيه فرماندار ايرانشهر نيز حضور داشت و طي سخناني گفت: تأسيس اين بانک سبب توسعه اقتصادي و تجاري در منطقه مي‌شود. نبي بخش داودي سپس افزود: بانکداري اسلامي با رعايت احکام اسلام همواره در قالب اقتصاد اسلامي تعريف مي‌شود و از اين فرصت طلايي بايد استفاده کرد.

islamic-banking3-index-way2pay-95-02-20

امام‌جمعه ايرانشهر به‌عنوان يکي ديگر از حاضران اين مراسم نيز با اشاره به اهميت وحدت مذاهب و اقوام کشور بر اساس دستورات اسلام، آرمان‌های انقلاب اسلامي و نظام گفت: بانکداري اسلامي تبلور اقتصاد اسلامي است. حجت‌الاسلام سید شجاع‌الدین ابطحي اظهار داشت: حذف ربا به‌عنوان گامي مؤثر در اسلامي کردن بانک‌ها تنها بخشي از اقداماتي را تشکيل می‌دهد که به پیاده‌سازی اقتصاد اسلامي ياري می‌رساند.

islamic-banking4-index-way2pay-95-02-20

مولوي عبدالصمد کريم زايي امام‌جمعه اهل سنت ايرانشهر نيز تأسيس اين شعبه را در ايرانشهر گامي مهم در راستاي گسترش بانکداري اسلامي دانست و گفت: بر اساس احکام ديني، در اين بانک سود گرفته نمي‌شود و تمامي الزامات عقود اسلامي در معاملات جاري رعايت مي‌شود. گفتني است که افتتاح اين شعبه با استقبال و همکاری خوب مشتريان بانک انصار در ايرانشهر همراه بوده است.

islamic-banking5-index-way2pay-95-02-20

منبع: بانک انصار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.