راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سرویس پرداخت آنلاین استارتاپ Azimo به وایبر می‌آید

استارت آپ Azimo که تا همین چند وقت پیش صحبت از خرید آن توسط واتس‌اپ یا فیس‌بوک به گوش می‌رسید در روزهای گذشته از جذب سرمایه‌ 15 میلیون دلاری از مالک نرم‌افزار مطرح پیام‌رسان وایبر، یعنی Rakuten خبر داد. سرمایه‌گذاری ویژه‌ای که یک راهکار استراتژیک به نظر می‌رسد تا درنهایت به ادغام قابلیت‌های پرداخت وجه استارت‌آپ Azimo در برنامه‌های پیام‌رسان مانند وایبر و البته گسترش دامنه پوشش خدمات عرضه‌شده در قاره آسیا کمک کند.

تا به امروز، استارت‌آپ Azimo که در حوزه پرداخت‌های آنلاین فعالیت دارد اکثر مبادلات خود را در اروپا (یعنی بازاری که در آن مهاجران به انتقال وجه به حساب خانواده‌های خود در کشورهای دیگر اقدام می‌کنند) به ثبت رسانده است. این خدمات در 190 کشور و در قالب 80 ارز رایج انجام شده است. بنا بر گزارش‌های منتشرشده، از زمان تأسیس این استارت‌آپ در سال 2012 میلادی تاکنون چیزی در حدود 500 میلیون نفر از قابلیت انتقال وجه با بهره‌گیری از این برنامه استفاده کرده‌اند تا شاهد سرویس‌دهی مؤثر یکی از محبوب‌ترین سرویس‌ها انتقال وجه در قاره اروپا باشیم.

سرویس پرداخت آنلاین استارتاپ Azimo
سرویس پرداخت آنلاین استارتاپ Azimo به وایبر می‌آید

این در حالی است که آسیا به‌عنوان یک بازار ویژه و با پتانسیل بالا برای این شرکت، جایگاه ویژه‌ای داشته و در حال حاضر 60 میلیون مهاجر از مناطق مختلف را در خود جای داده است. بد نیست بدانید سالیانه 250 میلیون دلار انتقال وجه در کشورهای حاضر در این منطقه جغرافیایی انجام می‌شود که 75 درصد از آن از طریق به‌کارگیری روش‌های آفلاین مانند وسترن یونیون انجام می‌پذیرد. Azimo امیدوار است با پیشنهاد هزینه تراکنش کم‌تر از 2 درصد (در مقایسه با راهکارهای آفلاین که هزینه‌ای از 5 تا 8 درصد را طلب می‌کنند) کاربران را به استفاده از سرویس‌های خود سوق دهد. در حال حاضر این استارت‌آپ سرویس‌های خود را در فیلیپین و تایلند ارائه می‌دهد اما امیدوار است سرمایه‌گذاری‌های اخیر به گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌ها در دیگر مناطق نیز جغرافیایی کمک کند.

Azimo-logo-Index-way2pay-95-02-20

Rakuten همانند دیگر غول‌های تجارت الکترونیکی امکان ذخیره جزئیات پرداختی و دیگر اطلاعات مربوط به مشتریان را فراهم کرده و راهکاری برای توسعه سرویس‌های تجاری و مالی به حساب می‌آید. علاوه بر این، اضافه شدن قابلیت‌های انتقال وجه آنلاین به بهبود تجربه ارائه‌شده در قالب استفاده از وایبر نیز کمک خواهد کرد. Azimo پیش‌ازاین نیز از نرم‌افزار فیس‌بوک در جهت ارائه خدمات مالی و پرداختی خود بهره گرفته بود. روندی که در ادامه مسئولان فیس‌بوک را مجاب به ارائه پیشنهاد برای خرید Azimo کرد و با ممکن نشدن این امر، در ادامه راه به‌کارگیری سرویس‌های پرداختی شخص به شخص در قالب نرم‌افزار پیام‌رسان فیس‌بوک را به همراه داشت.

منبع: آی‌تی ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.