راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رونمایی از هویتِ واقعی خالق بیت‌کوین / کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو

هفته گذشته خبرهایی منتشر شد که به نظر می‌رسد کارآفرینی استرالیایی به نام کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو است و بار دیگر موضوع خالق واقعی بیت‌کوین به صدر خبرهای بیت‌کوین رسید.

بیت‌کوین که نوعی ارز رمزنگاری‌شده است و هیچ سکه و اسکناسی ندارد و هیچ بانک مرکزی در جهان پشت آن نیست و از فناوری زنجیره بلوک استفاده می‌کند، در سال‌های گذشته موردتوجه بسیاری قرارگرفته است. با توجه به ماهیت انقلابی که بیت‌کوین دارد، در سال‌های گذشته هویت خالق آن همیشه یک راز بوده و از فردی احتمالاً ژاپنی به نام ساتوشی ناکاموتو نام برده می‌شد که چهره نداشت و کسی نمی‌دانست کیست. برخی هم این احتمال را مطرح می‌کردند که ناکاتو نام یک فرد نیست و پشت این ارز جدید یک گروه وجود دارد.

کریگ استیون رایت
درهرحال هفته گذشته دوباره خبرهایی منتشر شد که به نظر می‌رسد کارآفرینی استرالیایی به نام کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو است

کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو

درهرحال هفته گذشته دوباره خبرهایی منتشر شد که به نظر می‌رسد کارآفرینی استرالیایی به نام کریگ استیون رایت همان ساتوشی ناکاموتو است. بی‌بی‌سی تائید کرده که اعضای برجسته انجمن بیت‌کوین و تیم توسعه این تکنولوژی نیز تائید کرده‌اند که رایت درواقع همان ناکاموتو سابق است. رایت در مصاحبه تلویزیونی خود گفته است: «من درواقع قسمتی از فرآیند راه‌اندازی بیت‌کوین را انجام دادم و افراد دیگری نیز در این راه به من کمک کردند.» پیش از عمومی شدن این موضوع، مقامات مالیاتی استرالیا به منزل رایت در گوردون و دفاتر او در سیدنی یورش برده بودند. رایت گفته است: «من فقط می‌خواهم به فعالیت خود ادامه دهم. من برای پول کار نمی‌کنم. هدفم شهرت نیست و نیازی به تحسین شدن از سوی دیگران ندارم. فقط می‌خواهم تنها باشم.» به‌رغم اینکه مدارک و مستندات متفاوت، هویت رایت را به‌عنوان خالق بیت‌کوین تائید می‌کنند اما اکونومیست همچنان احتمال داده که ناکاموتو شخصی با هویت کاملاً متفاوت باشد (+).

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.