راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رشتی: صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی ایران ظرفیت پذیرش به‌روزترین فنّاوری‌ها را دارد

دکتر شهرام رشتی در خصوص سیاست‌های شرکت اینفوتک اعلام کرد که تمرکز این مجموعه از گذشته تابه‌حال بر اساس انتقال دانش فنی شرکای تجاری خود به ایران و ارائه خدمات ارزش‌افزوده بوده است، مثال بارز این موضوع تأسیس مرکز پشتیبانی سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، ارائه بسته نرم‌افزار TMS، لایسنس‌های موردنیاز مشتریان، خدمات تولید نرم‌افزار اختصاصی و همچنین آموزش مداوم نیروی فنی مشتریان کارت‌خوان‌های اینجنیکو بوده و این خدمات تا به امروز و حتی در شرایط تحریم نیز وجود داشته؛ درصورتی‌که از آن زمان تابه‌حال نیز اغلب رقبای ما امکان ارائه این حجم از خدمات را برای محصولات عرضه‌شده نداشته‌اند.

شهرام رشتی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت اینفوتک
دکتر شهرام رشتی نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت اینفوتک (اطلاعات فناوری جهانی پارس)

نایب‌رئیس هیئت‌مدیره شرکت اینفوتک (اطلاعات فناوری جهانی پارس) همچنین افزود این مجموعه حتی به‌قدری در ارائه این خدمات موفق عمل کرد که شرکت اینجنیکوی فرانسه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده سخت‌افزارهای پرداخت الکترونیکی جهان، کلیه سورس‌ها و امور مربوط به نرم‌افزار NMS که جهت مانیتورینگ و نظارت بر شبکه کارت‌خوان از طریق سخت‌افزار NCC اینجنیکو مورداستفاده قرار می‌گیرد را به مجموعه اینفوتک سپرد و این افتخار را داریم که مشتریان این محصول و شرکای تجاری اینجنیکو از NMS تولیدشده اینفوتک در ایران استفاده می‌کنند.

او در ادامه با اشاره به مشکلات صنعت و روابط بین‌الملل در دوره تحریم‌ها گفت: «در بازۀ زمانی که تحریم‌ها فشرده و گسترده شد، بازار ایران از خدمات شرکت‌های بزرگ خارجی بی‌بهره ماند و فقط برخی موارد توسط شرکت‌های داخلی مثل اینفوتک که دانش موردنیاز را بومی کرده بودند قابل‌ارائه بود. این موضوع فضا را برای تعدادی از افراد و شرکت‌ها در جهت واردات محصولات بی‌کیفیت در راستای رفع نیاز بازار ایجاد نمود و متأسفانه بازار ما نیز صرفاً جهت رفع نیاز آنی از این محصولات استقبال کرد. درصورتی‌که آیندۀ این صنعت ارائۀ خدمات ارزش‌افزوده به مشتریان خواهد بود که این محصولات چالش آتی بازار پرداخت الکترونیکی است.»

وی در تحلیل بحران هایپرکام عنوان کرد: «بحرانی که از آن در بازار تحت عنوان بحران هایپرکام نام می‌برند، خوشبختانه با تلاش شرکت‌های مرتبط مخصوصاً شرکت کارت اعتباری ایران کیش پشت سر گذاشته شد، اما این تجربه می‌بایست در صنعت مورداستفاده قرار بگیرد. شرکت‌های بازرگانی و خریدار بهتر است قبل از هرگونه تصمیم‌گیری هزینه‌های تحمیل‌شده محصولات بی‌کیفیت در بلندمدت را پیش‌بینی نمایند، چراکه این اتفاق ممکن است برای سایر برندهایی که از پیشینه و توانمندی بین‌المللی برخوردار نیستند هم تکرار شود. درصورتی‌که این قبیل مشکلات برای محصولاتی مثل اینجنیکو اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. ضمن اینکه این برندها که متأسفانه برخی از آن‌ها توسط هم‌وطنان ما در سایر کشورها با کپی از سایر محصولات جهت عرضه به بازار ایران ایجادشده، دانشی برای انتقال به کشور ما ندارند.»

Shahram-Rashti-Index-way2pay-95-02-19

دکتر رشتی در خصوص اقدامات اینفوتک در دوره تحریم‌ها نیز گفت: «خوشبختانه مجموعه ما با توجه به سوابق بین‌المللی که داشتیم و همچنین دانشی که بومی کرده بودیم، مشکلی در ارائه خدمات نداشت، از طرف دیگر با توجه به پیش‌بینی که از تغییر وضعیت داشتیم از فرصت استفاده کرده و تمرکز خود را بر روی تحقیق و توسعه قرار دادیم. این راهبرد باعث شد علاوه بر حفظ موقعیت فعلی بتوانیم دستاوردهای فنّاورانه نیز داشته باشیم. این توانمندی موجب شده که حتی در بازارهای جهانی نیز بتوانیم رقابت کنیم و امروز نه‌تنها آماده انتقال دانش به‌روز شرکای خود هستیم، بلکه صادرات فنّاوری به اروپا و سایر کشورها را نیز در دستور کار قراردادهایم. خوشبختانه بعد از برجام تمامی شرکای تجاری ما، توسعه فعالیت خود در بازار ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند؛ که همۀ این اتفاقات در کنار هم مجموعه ما را به سمت توسعه برده و به امید خدا در آینده نزدیک نسل جدیدی از محصولات و خدمات را به بازار ارائه خواهیم کرد چراکه معتقدیم صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیکی ایران ظرفیت پذیرش به‌روزترین فنّاوری‌ها را دارد.

منبع: ماهنامه نسل چهارم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.