راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کمپانی HPE تکنولوژی محافظت از بین رفتن نیرو را به سرورهای خود اضافه کرد

علی فراهانی؛ کارشناس فنی شبکه شرکت پاسارگاد فرتاک آریان / کمپانی HPE تکنولوژی محافظت از بین رفتن نیرو(power-fail-protected) NVDIMM  را به سرورهای خود اضافه کرد.

سرورهای HPE Proliant Gen9 هم‌اکنون ازRam های با حافظه غیرفرار و مداوم پشتیبانی می‌کنند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد استفاده برنامه‌ها از Ram را افزایش دهند. همچنین تجزیه‌وتحلیل و پردازش در مرکز داده‌ها را به‌وسیله اجتناب از دیسک‌های SSD سریع‌تر می‌کند.

کمپانی HPE اعلام کرد این تکنولوژی کارایی SQL Server Database Logging را تا دو برابر سریع‌تر و کلاسترهای SQL در حالت Block Store را چهار برابر سریع‌تر می‌کند. همچنین سرعت تبادل در حالت Block Mode تا 63 درصد بهبود می‌یابد. این سخت‌افزارها از رم‌های غیر فرار 8 گیگ استفاده می‌کنند که با استاندارد تکنولوژی صنعتی NVDIMM-N طراحی شده و همچنین به‌وسیله باطری هوشمند ذخیره‌ساز HPE از قطعی برق محافظت می‌کند. این یک باطری لیتیومی 96 وات است.

زمانی که برق اصلی مختل شود این تأمین‌کننده برق محتوای داده‌های DRAM را به Flash انتقال می‌دهد و تا 16 عدد NVDIMM یعنی 128 گیگ را می‌تواند ساپورت کند. مزیت این تکنولوژی این است که شما می‌توانید تا 128 گیگ در هر رم Cache داشته باشید و مطمئن شوید که هیچ داده‌ای را از دست نخواهید داد. این تکنولوژی به این معنی است که دیگر شما بهCache های SSD و یا کارت‌هایFlash  که دسترسی پایین‌تری ازDRAM ها دارند نیازی نخواهید داشت.

اینNVDIMM ها از تکنولوژیSanDisk ، DiabloTech و یا Netlist استفاده نمی‌کنند. کمپانی HPE اعلام کرد که تولیدکنندگان سرور همانندLenovo ،Huawei  و Supermicro با شرکت Sandisk برای رم Diablo Technology-based ULLTraDIMM Flash  ارتباط دارند که باطری اضافی DRAM یا Flash  جداگانه ندارند. درک ما این است که کمپانی HPE ازMicron’s 8GB NVDIMM ها استفاده می‌کند. زمانی که مشکلی در برق به وجود آید، 8 گیگ DRAM برای پردازش داده، 8 گیگ NAND برای ذخیره‌سازی و یک FPGA که به وظایفی همچون انتقال داده به NAND رسیدگی می‌کند را دارا هستند.

Micron-index-95-02-15

شرکت میکرون NVDIMM با ظرفیت 16 گیگ و 32 گیگی دارد که به‌وسیله تکنولوژی NVDIMM طراحی و توسعه داده شده است. این رم‌ها قابلیت آدرس‌دهی Block و همچنین آدرس‌دهی Bit را نیز دارا هستند. کمپانی HPE با شرکت‌های SanDisk و Diablo روی آیندهNVDIMM ها و تکنولوژی رم‌ها همکاری می‌کند. همچنین در مبحث اجرای حافظه 3D Xpoint  در آینده همکاری نزدیکی با شرکت اینتل خواهد داشت. شرکت میکرون فرمت NVDIMM خودش را می‌خواهد به Xpoint NVDIMM بفرستد تا مصرف‌کنندگان HPE  حق انتخاب داشته باشند.

کمپانی HPE اعلام کرد که این رم‌ها با سیستم‌عامل‌ها و تولیدکنندگان نرم‌افزارها و برنامه‌ها کار خواهد کرد و از حافظه مداوم HPE ساپورت خواهد کرد. همانند ویندوزMicroSoft ، لینوکس RedHat , suse و HortonWorks. ما می‌دانیم که کمپانی HPE در حال نوشتن کد درایور برای ویندوز و دو نوع از لینوکس است. سرورهای HPE Gen9  از CPU های جدید Intel Xeon E5-2600 V4 (به اسم Broadwell) با 12 هسته پشتیبانی می‌کند و ادعا می‌کند که در Benchmark سرورها مانندTPCX-BB ، SPECjbb2015  برنده خواهد شد.

Micron-index-a-95-02-15

این سرورها رم‌های سری DDR4-2400 MT/s در ظرفیت‌های مختلف را پشتیبانی می‌کند که از 8 گیگ شروع می‌شود. رم‌های 128Gb LRDIMM  نیز مجموعه بالایی از حافظه را به وجود می‌آورد. همچنین NVMe SSD ها نیز تا 2 ترابایت در دسترس می‌باشند. این سه قابلیت باعث می‌شود سرور شما پرواز کند. درایور NVDIMM برای ویندوز سرور 2012 در آپریل قابل دانلود خواهد بود. همچنین یک درایور محلی نیز با ویندوز 2012 ارائه خواهد شد و آپدیت‌های لینوکس نیز شامل درایورهای جدید خواهند بود.

1 دیدگاه
  1. پژمان می‌گوید

    عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.