راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آغاز فعالیت سامسونگ پی در چین

سامسونگ پی در چین آغاز به کار کرد. این کیف پول همراه پس از آمریکا و کرده جنوبی، اکنون با همکاری یونیون پی وارد چین شد. طبق اعلام شرکت سامسونگ این سرویس در حال حاضر کارت‌های اعتباری و کارت‌های بانکی 9 بانک چینی ازجمله «سیتیک بانک چین» و «اوربرایت بانک چین» را پشتیبانی می‌کند. پیش‌ازاین البته سامسونگ مزیت مهم سامسونگ پی را قابلیت کار کردن آن با تعداد بیشتری از پایانه‌های پرداخت موجود اعلام کرده بود.

گفته می‌شود داراندگان گوشی‌های همراه هوشمندی مانند گلکسی اس 7، گلکسی اس 7 اج، گلکسی ای 6 اج و گلکسی نُت 5 می‌توانند از سامسونگ پی استفاده کنند.

سامسونگ پی از رقبای سرسخت کیف پول همراه اپل یعنی اپل پی است. اپل و سامسونگ دو غولی هستند که پیش‌ازاین سامانه‌ای عرضه کردند که نامش را گذاشته بودند passbook به معنای کازیه که منظورشان همان صندوق برگه‌های بانکی است. پیش‌ازاین در شعبه بانک‌ها تراکنش را در دفترچه و برگه مخصوص هر مشتری می‌نوشتند و در بانک نگهداری می‌کردند. این دو محصول امکان تعریف کارت‌های تخفیف و وفاداری و عضویت و مانند آن را فراهم می‌کردند. هر دو شرکت با ایمن‌سازی بیشتر و اختصاص فضای امن مستقل در گوشی تلفن همراه امکان تعریف کارت‌های بانکی اعتباری و پیش‌پرداخت را فراهم کردند و این‌گونه بود که اپل پی و سامسونگ پی متولد شدند. در این دو محصول امکان تعریف کارت بدون رمز و با رمز فراهم شد. در کارت‌های بدون رمز تنها نزدیک کردن تلفن همراه به دستگاه کارت‌خوان برای انجام تراکنش کافی است و برای کارت‌های رمزدار بعد از نزدیک کردن تلفن همراه، رمز نیز باید وارد شود.

بر اساس مقررات کشورها رمز کارت ممکن است روی تلفن همراه ذخیره شود و یا در هر تراکنش به‌صورت دستی وارد شود. برای رفع این مشکل و تسهیل پرداخت، برخی with tokenization را به کیف پول موبایلی اضافه کرده‌اند. طی این مکانیسم هرروز صبح ۵۰ دلار از کارت اعتباری یا نقدی انتقال می‌یابد و تا شب می‌توان بدون رمز تراکنش‌های خرد را بدون رمز انجام داد. باقی‌مانده موجودی در صبح بعد تا سقف ۵۰ دلار دوباره شارژ شده و می‌توان در صورت تمایل مشتری به‌حساب بانکی شخص برگشت داده شود. البته در کیف پول همراه سامسونگ، طبق اعلام این شرکت، برخلاف کیف پول گوگل و برخی از دیگر اپلیکیشن‌های پرداخت، نیازی به باز کردن قفل گوشی و اجرای اپلیکیشن نیست.

پس از آمریکا، کره جنوبی و چین، پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد راه‌اندازی سامسونگ پی در بریتانیا نیز باشیم.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.