راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معرفی استارتاپ‌های مالی ایران / پارس یار

پارس یار یک بستر تجارت الکترونیکی است که با بهره‌مندی از زیرساخت اپراتورها و درگاه‌های پرداخت الکترونیک امکان فروش انواع محصولات مجازی با ماهیت پین یا topup را برای مالک کسب‌وکار فراهم می‌کند. پارس یار دارای یک هسته مرکزی امن و یک‌لایه بازطراحی شده به‌صورت omnichannel برای ارتباط با دیگر درگاه‌ها و سرویس‌دهندگان و یا سرویس‌گیرندگان است. هر عضو در سیستم به‌عنوان یک نماینده شناخته می‌شود و از هر بستر یا درگاهی اقدام به فروش کند کمیسیون خود را در کیف پول درآمد خود به همراه گزارش‌های لحظه‌ای دریافت می‌کند.

parsyar-index-94-12-27

مدل درآمدی پارس یار

مدل کسب‌وکاری یا همان مدل درآمدی پارس یار بر پایه تعداد تراکنش و درصد فروش طراحی شده است. هر کاربری می‌تواند با عضویت رایگان در سایت با استفاده از یکی از مدل‌های پیشنهادی شروع به کسب درآمد از فروش کالای مجازی عرضه شده توسط مالک کسب‌وکار نماید و یا حتی کالای مجازی خود را از درگاه پارس یار به کمک نمایندگان آن به بازار عرضه کند.

در این راهکار برای کاربردهای مختلف کیف پول‌های مختلفی طراحی شده است. به‌طور مثال شما با شارژ کیف پول سپرده خود می‌توانید به‌سادگی و بدون مراجعه مجدد به درگاه پرداخت آنلاین شاپرکی و به کمک وب‌سرویس اقدام به فروش خدمت یا کالا کنید.

لایه وب‌سرویسی پارس یار به شما کمک می‌کند به انواع ابزارهای پرداخت ازجمله دستگاه‌های کارت‌خوان، بستر USSD شبکه‌های اجتماعی و … متصل شوید. وب‌سرویس‌های پارس یار با هر دو پروتکل rest و wsdl به کاربران عرضه می‌شود.

موتور کسب‌وکار پارس یار تعداد چشمگیری از مشکلات شبکه‌های توزیع فیزیکی را رفع می‌کند. به‌طور مثال تولید و ارسال شارژ فیزیکی به نقاط دورافتاده گاها حاشیه سود این تجارت را کاملاً پوشش می‌دهد؛ بدین ترتیب فروش شارژ فیزیکی در نقاط دورافتاده نه‌تنها سودی ندارد بلکه ایجاد هزینه نیز می‌کند. با این راهکار کاربران می‌توانند کالاهای مجازی خود را از طریق این بستر خرید و به‌صورت لحظه‌ای تحویل بگیرند.

.

کاربردهای این بستر چیست؟

از این بستر در حال حاضر برای فروش و توزیع انواع کالای مجازی از طریق درگاه‌های وب، دستگاه‌های کارت‌خوان، ussd، پنل، وب‌سرویس، کدهای copy/paste و اپلیکیشن‌های موبایلی استفاده می‌شود. با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده این سیستم قابلیت اتصال به ساختارهای مختلف را داراست و می‌تواند به‌صورت مستقل به‌عنوان یک سیستم وفاداری مشتریان و یا کیف پول آنلاین مورد استفاده قرار گیرد.

.

طرح‌های وفاداری مشتریان چطور پیاده‌سازی شده؟

امروزه بیشتر سیستم‌های فروش به شکلی طراحی می‌شوند که با پیگیری و بررسی خریدهای مشتری و بر اساس تعداد، کالا یا مبلغ، سرویس‌ها، تخفیفات یا جوایزی به کاربران خود ارائه دهند که موجب ترغیب مشتری به خرید بیشتر یا تکرار خرید از فروشگاه یا سرویس‌دهنده مذکور شود. اشتباه مرسومی که برخی از شرکت‌ها دارند پیاده‌سازی الگوهای ثابت برای کسب‌وکارهای متفاوت و انتظار ایجاد وفاداری در مشتریان را دارند. به‌طور مثال برخی از شرکت‌ها بدون در نظر گرفتن مشتریان هدف به کاربران سیم‌کارت‌های دائمی تبلیغات فروشگاه شارژ یا کدهای ussd خود را ارسال می‌کنند. پارس یار روش‌های متفاوتی برای ایجاد مشتریان وفادار طراحی کرده است که بر اساس نیازهای این شبکه پیاده‌سازی شده است.

.

تاریخچه فعالیت پارس یار

اواخر سال 92 تیم کسب‌وکار پارس یار پایه اولیه راهکار توزیع شارژ را طراحی کرد با تلاش 4 نفر از برنامه نویسان آشنا به حوزه پرداخت الکترونیک و عملیات توزیع و فروش شارژ اپراتورها و دیگر محصولات مجازی در بهار سال 93 رسماً شروع به سرویس‌دهی کرد.

.

سرویس‌ها چطور تعریف می‌شوند؟

کلیه سرویس‌ها در پارس یار به‌صورت پارامتریک طراحی شده‌اند و مدیر سیستم به‌سادگی می‌تواند انواع کالا یا خدمت را در آن تعریف کند و از طریق نمایندگان به فروش برساند. برای هر قلم کالا یا گروه کالا شما قادرید انواع تخفیف و کمیسیون درصدی یا ثابت و یا پلکانی را تعریف نمایید. گروه‌های کاربری به شما کمک می‌کند برای هر کاربر یا گروه کاربری یک دسته از خصوصیات کسب‌وکاری را تعریف کنید و به آن‌ها اختصاص دهید. بدین ترتیب لایه کاربری با لایه تجاری سیستم کاملاً به‌صورت مستقل عمل می‌نمایند.

.

نوآوری در USSD

با عرضه بستر ussd از طرف اپراتورها بسیاری از شرکت‌ها اقدام به ارائه زیرکد به مشتریان خود کردند با راهکاری که در پارس یار عرضه شده نیازی به زیرکدهای متفاوت نیست و صرفاً با یک زیر کد کلیه نمایندگان می‌توانند اقدام به فروش نمایند و کمیسیون خود را در پنل گزارشات آنلاین دریافت کنند.

البته این پرتال ازنظر ظاهر ساده طراحی شده که در نگاه اول کاربران را به‌سادگی جذب نمی‌کند ولی به لحاظ کاربردی و بازخورد مشتریان موفق بوده است به‌طوری‌که این پرتال پس از زمان کوتاهی با کلمه کلیدی «فروشگاه شارژ» به صفحه اول جستجوی گوگل رسید و تاکنون این رتبه را حفظ کرده است.

پرتال پارس یار از روش ریفرال برای جذب نماینده استفاده کرده و کلیه مشتریان را به روش اختصاصی خود با رعایت موارد امنیتی احراز هویت می‌نماید. نمایندگان نیازی به ارائه پشتیبانی به مشتریان نهایی خود ندارند چون سیستم پشتیبانی پارس یار به‌صورت متمرکز با حفظ حقوق نمایندگان پاسخگوی مشتریان نهایی است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.