راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نبض فین‌تک فردا در تهران می‌زند

رویداد نوآورانه خدمات نوین مالی و پرداخت موسوم به «فین‌تک» از فردا رسماً افتتاح می‌شود. در این رویداد 54 ساعته که تا جمعه چهاردهم اسفندماه در دانشگاه خاتم ادامه خواهد داشت، 127 نفر از تهران و دیگر شهرهای ایران ثبت‌نام کرده‌اند و به ارائه ایده و تولید محصولاتی در حوزه‌های بورس، بانکداری، پرداخت و پرداخت خرد خواهند پرداخت. از مجموع این افراد، 50 نفر صاحب ایده هستند که با رأی هیئت‌داوران و حضار، بین 15 تا 20 ایده پیشنهادی تا چهارشنبه‌شب انتخاب شده و با تشکیل تیم‌هایی، وارد این مسابقه نفس‌گیر می‌شوند.

در کنار شرکت فناپ و مرکز نوآوری و فناوری این شرکت که برگزارکننده این رویداد هستند، شرکت‌های داتین، داتکس، اتیک، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، شناسا، پارسا، آدونیس و نیز مرکز شتابدهی تریگ آپ، کافه آی تی و فاندوران به‌عنوان حامی حضور دارند.

از طراحی یک رسانه در حوزه بانکی گرفته تا تولید نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه، طراحی نرم‌افزارهای خریدوفروش سهام، تولید بازی‌های آنلاین در بخش خدمات مالی یا حتی ارائه سرویس‌های جدیدی نظیر NFC و QR کد و … همگی جزو سبد محصولاتی خواهند بود که شرکت‌کنندگان، امکان طراحی و تولید آن‌ها را دارند.

مصطفی نقی‌پورفر عضو هیئت‌مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ امروز در جریان برگزاری یک نشست خبری گفت: «این مرکز از سال گذشته، تصمیم گرفت به‌منظور ترویج کارآفرینی، رویدادهای مختلفی را در حوزه‌های گوناگون برگزار کند و طبعاً «فناوری‌های مالی» یکی از همین حوزه‌های جذاب است.»

Finte-naghi-way2pay-banner-94-12-11

او با بیان اینکه این نوآوری در بخش مالی و پرداخت، باعث ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به مشتریان می‌شود، افزود: «رویداد فین‌تک درواقع به مجموعه‌ای از فناوری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گفته می‌شود که به بروز خدمات مالی نوآورانه و جدید کمک خواهد کرد.»

نقی‌پورفر با اشاره به هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادی گفت: «نخستین هدف ما آموزش و ترویج فناوری در حوزه مالی و سپس شناسایی تیم‌ها و استارت‌آپ‌ها در این حوزه است.»

مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ اضافه کرد: «به دلیل استقبال بالا، مجبور شدیم سه بار ظرفیت پذیرش را افزایش دهیم، اگرچه هنوز هم متقاضیانی در صف انتظار هستند اما دیگر امکان پذیرش و ثبت‌نام وجود ندارد.»

به گفته وی، این رویداد درواقع از آغاز هفته جاری با برگزاری چهار کارگاه تخصصی و فنی کار خود را شروع کرده، اما افراد شرکت‌کننده در قالب 15 تا 20 تیم از فردا فعالیت اصلی خود را آغاز می‌کنند. طی این سه روز، چهار کارگاه جدی در حوزه کسب‌وکاری برگزار و به شرکت‌کنندگان آموزش داده می‌شود که چطور می‌توانند یک کسب‌وکار موفق برای خود ایجاد کنند.

او همچنین از در اختیار قرار گرفتن لابراتوار و ابزارهای نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: «افراد می‌توانند با استفاده از این لابراتوار در فضایی آزمایشگاهی اما واقعی، محصولات و نرم‌افزارهای خود را تست کنند. همچنین طی این سه روز، بیش از 40 مربی به راهنمایی و کمک آن‌ها می‌آیند.»

مصطفی نقی‌پورفر عضو هیئت‌مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ
مصطفی نقی‌پورفر عضو هیئت‌مدیره و مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ

مدیر مرکز نوآوری و فناوری فناپ، سه عامل اصلی را در تصمیمات هیئت‌داوران تأثیرگذار دانست و گفت: «میزان نوآورانه بودن ایده، مدل درآمدزایی کسب‌وکار و فعالیت تیمی افراد، سه عاملی است که می‌تواند ایده را به یک شرکت نوپا تبدیل کند.»

او اظهار امیدواری کرد که در این رویداد سه‌روزه تیم‌های خوبی در زمینه فناوری‌های نوین مالی شکل بگیرند و اثربخشی خود را در آینده نزدیک، روی نظام مالی و پرداخت کشور نشان دهند.

سید سینا قاضی دزفولی مدیر واحد راهکارهای مشتری‌محور شرکت داتین نیز در تکمیل صحبت‌های نقی‌پورفر گفت: «رویداد فین‌تک به تعبیری یک بستر API یا درگاه اتصال نرم‌افزاری است که علاقه‌مندان می‌توانند به‌واسطه آن، فعالیت‌های مرتبط با نظام مالی و بانکی را انجام دهند.»

او تأکید کرد: «برای نخستین‌بار است رویدادی در این سطح برگزار می‌شود که تمام عناصر مختلف را نظیر بورس، بانکداری و پرداخت در خود جای داده است.»

سید سینا قاضی دزفولی مدیر واحد راهکارهای مشتری‌محور شرکت داتین
سید سینا قاضی دزفولی مدیر واحد راهکارهای مشتری‌محور شرکت داتین

به گفته وی، لابراتواری برای تست نرم‌افزارهای کربنکینگ، سوئیچ بانکی، سیستم پرداخت بانکی، سیستم امنیتی و … طراحی شده که قرارگیری در یک فضای واقعی بانکی را به شرکت‌کنندگان می‌دهد تا بتوانند محصولات خود را آزمایش کنند.

در مراسم اختتامیه این رویداد که ساعت 15 روز جمعه چهاردهم اسفندماه در دانشگاه خاتم برگزار خواهد شد، سه تیم برتر انتخاب می‌شوند و به ترتیب جوایزی نقدی معادل 15، 10 و 5 میلیون تومان دریافت خواهند کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.