راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وحید صیامی پژوهشگری با پشتوانه علمی در حوزه پرداخت

در ایران تعدادی نویسنده هستند که درباره پرداخت و بانکداری الکترونیکی می‌نویسند اما تعداد اندکی در این میان فعالیت حرفه‌ای انجام می‌دهند و کارشان با پشتوانه علمی است. اگر فهرستی از این نویسنده‌ها تهیه کنیم بی‌شک وحید صیامی در صدر این لیست قرار می‌گیرد. وحید صیامی که تاکنون کتاب‌هایی نیز در این حوزه منتشر کرده است پژوهشگر پرداخت و بانکداری الکترونیکی به شمار می‌آید.

اولین کتاب او «فرهنگ واژه‌های بانکداری الکترونیک» نام داشت. کتاب 128 صفحه‌ای که شامل واژه‌های کاربردی مرتبط با بانکداری، پرداخت الکترونیک و بانکداری الکترونیک است. این کتاب دی‌ماه 92 منتشر و در سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد. فرهنگ واژه‌های بانکداری الکترونیک اولین کتابی بود که به‌صورت جامع واژه‌هایی که هر روز توسط فعالان بانکداری و پرداخت الکترونیک استفاده می‌شود را یکجا جمع کرده بود.

پاییز سال 93 بود که صیامی نگارش کتاب «دانشنامه پرداخت و بانکداری الکترونیکی» را تمام کرد و دی‌ماه همان سال در چهارمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از این کتاب رونمایی شد. از مراسم رونمایی این کتاب به‌قدری استقبال شد که تعداد زیادی از کارشناسان و علاقه‌مندان بانکداری الکترونیکی ایستاده مراسم را دنبال می‌کردند.

امسال نیز هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه الکامپ کتاب سوم صیامی رونمایی شد. کتاب «پرداخت الکترونیک به زبان ساده» در 15 فصل مفاهیم اصلی و کلیدی صنعت پرداخت الکترونیکی به زبانی ساده و قابل‌درک برای مخاطبان بیان کرده است.

صیامی علاوه بر پژوهش تجربیات اجرایی نیز دارد. او تاکنون در راه‌اندازی چندین شرکت نوپا درزمینهٔ پرداخت الکترونیکی همکاری کرده است. همچنین سوابق مشاوره در چندین نهاد و شرکت ازجمله سازمان فناوری اطلاعات کشور، معاونت خزانه‌داری کل کشور و پژوهشکده پولی و بانکی در کارنامه کاری او دیده می‌شود.

وحید صیامی دارای مدرک کارشناسی مهندسی کامپیوتر از دانشگاه صنعتی اصفهان است. او در حال تکمیل تحصیلات خود در مقطع کارشناسی ارشد رشته تجارت الکترونیکی است.

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.