راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ارائه سرویس‌های احراز هویت بیومتریک و پرداخت وجه از طریق QR Code و NFC توسط خدمات انفورماتیک

شرکت خدمات انفورماتیک سه سرویس جدید احراز هویت بیومتریک و پرداخت وجه از طریق QR Code و  NFC را به خانواده بانکی در حوزه همراه بانک ارائه کرد.

.

احراز هویت بیومتریک

به گفته مهندس مهران افسری مدیر سیستم‌های نوین بانکی شرکت خدمات انفورماتیک امکان احراز هویت بیومتریک یکی از این خدمات است که با استفاده از اثرانگشت فرد و سنسور تعبیه شده در گوشی‌های آیفون با مکانیسمی امن احراز هویت کاربر صورت می‌پذیرد و با تعریف اثرانگشت جدید و یا حذف آن امکان لاگین با اثرانگشت دیگر وجود ندارد. کاربر باید مجدداً احراز هویت از سمت مرکز را داشته باشد و به‌این‌ترتیب با دزدیده شدن گوشی و تعریف اثرانگشت امکان ورود وجود نخواهد داشت.

.

پرداخت وجه از طریق QR Code و NFC

دو سرویس بعدی، قابلیت پرداخت وجه از طریق QR Code و  NFC هستند که هدف از طراحی این سرویس ایجاد امکان پرداخت وجه به روشی جدید و ساده و امن است. با استفاده از این سرویس پس از وارد کردن شماره کارت یا حساب و در صورت نیاز مشخص نمودن وجه پرداختی امکان انتقال این اطلاعات از طریق NFC و یا ایجاد QR Code در اختیار فرد قرار می‌گیرد. شخص پرداخت‌کننده نیز با دریافت اطلاعات از طریق NFC و یا اسکن QR Code تولید شده، اطلاعات پرداخت را مشاهده کرده و عملیات پرداخت را انجام می‌دهد. در هر دو روش موجود برای اطمینان از صحت پرداخت وجه، پیامکی حاوی اطلاعات مربوطه برای فرد ارسال می‌گردد. روش بارکد دوبعدی کاربردهای زیادی دارد؛ به‌عنوان نمونه فروشنده می‌تواند بارکد دوبعدی را در مغازه یا سایت خود نصب کند و یا پیک موتوری همراه خود داشته باشد و کاربر با خواندن آن از طریق گوشی انتقال وجه به‌سادگی و سرعت انجام دهد.

منبع: شرکت خدمات انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.