راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده رونمایی شد / گزارش تصویری

در دومین روز از نمایشگاه الکامپ، کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده به قلم وحید صیامی با حمایت شرکت پرداخت الکترونیک سامان با حضور مهندس واعظ قمصری مدیرعامل سِپ، مهندس ابراهیم حسینی‌نژاد، مهندس وحید صیامی و مهندس فرید ستاره و جمعی از خبرنگاران رونمایی شد.

Simple-for-dummies-sep-Index-way2pay-94-09-24

در ابتدای این رونمایی مهندس قمصری با اشاره به اینکه شرکت پرداخت الکترونیک سامان یکی از پیش‌قراولان صنعت پرداخت الکترونیک در ایران بوده است، گفت: «یکی از مسائل بسیار مهم این صنعت، فرهنگ‌سازی پرداخت است. ما اول صنعت را وارد کردیم اما فرهنگ‌سازی نکردیم. البته کسی نبوده که این فرهنگ‌سازی را انجام دهد درصورتی‌که پیش‌نیاز استفاده از هر صنعتی، فرهنگ‌سازی آن است. متأسفانه در صنعت پرداخت ما در جامعه هیچ‌گونه فرهنگ‌سازی انجام نشده است.»

Simple-for-dummies-sep-Index-6-way2pay-94-09-24

مدیرعامل شرکت سِپ همچنین گفت: «یکی از صحبت‌های اساسی ما در مجامع، چگونگی اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در همین رابطه است. به همین خاطر شرکت پرداخت الکترونیک سامان به صرافت افتاد و از جناب آقای صیامی که یکی از پیشکسوتان صنعت پرداخت و از همکاران قدیمی شرکت پرداخت الکترونیک سامان بوده در این رابطه کمک طلبیده و ایشان علاوه بر تألیف این کتاب، کمک شایانی در تدوین قوانین پرداخت الکترونیک و قوانین بانکی کرده است و اسپانسر شدن این کتاب برای ما افتخار بزرگی به همراه آورده است. اسم این کتاب «کلیات و مبانی پرداخت الکترونیک به زبان ساده» است که کلیات و مبانی پرداخت الکترونیک را شامل می‌شود و موضوعاتی چون تکنولوژی کارت‌ها و ترمینال‌های بانکی، پول‌شویی، پول شناسی، بانکداری، بانکداری الکترونیکی، تجارت الکترونیکی، بازاریابی خدمات، شبکه‌های کامپیوتری و استانداردهای ارتباطی در شرکت‌های پرداخت الکترونیک همگی این‌ها بخشی از سرفصل‌های این کتاب است.»

در ادامه، پس از صحبت‌های مهندس قمصری، مهندس وحید صیامی مؤلف کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده در جمع خبرنگاران در خصوص این کتاب گفت: «در نظام آموزشی – پژوهشی و نظام گفت‌وگویی ما به مقام و منزلت فهم نظری از مسائل کمتر اهمیت داده می‌شود. این یک نقص بنیادی است که به عوامل متعددی همچون رانتی بودن سمت‌های تخصصی و مشاغل دولتی، آموزش‌وپرورش ضعیف و ترجیح تاریخی هوچی‌گری بجای فهم عمیق از واقعیت‌ها برمی‌گردد. نقایصی از این قبیل باعث می‌شود فهم نظری که در تمام دنیا مهم‌ترین بستر معرفتی دستیابی به تکنولوژی‌های جدید است در ایران با لفظ «تئوری‌بافی» تحقیر شود.»

Simple-for-dummies-sep-Index-4-way2pay-94-09-24

صیامی در ادامه گفت: «در چنین شرایطی حداقل هزینه عارض شده، حاکمیتِ هرج‌ومرجِ فکری است؛ یعنی در غیاب فهم نظری، هر چیزی را به چیز دیگری می‌توان نسبت داد و یا وجود رابطه‌ها را منکر شد. این کتاب تلاشی است برای پر کردن خلأ نظری و تئوری در بانکداری و پرداخت الکترونیکی، خصوصاً آنکه رشته و تخصص دانشگاهی در این زمینه وجود ندارد.»

Simple-for-dummies-sep-Index-1-way2pay-94-09-24 Simple-for-dummies-sep-Index-2-way2pay-94-09-24

علاقه‌مندان برای تهیه کتاب پرداخت الکترونیک به زبان ساده تا 26 آذرماه 94 فرصت دارند با حضور در غرفه شرکت پرداخت الکترونیک سامان در نمایشگاه الکامپ، این کتاب را تهیه کنند و یا با واحد روابط عمومی این شرکت تماس بگیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.