راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دیواندری: بانکداری الکترونیک ابزار کارآمدی در پساتحریم است

علی دیواندری، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از رفع برجام به‌عنوان پلی برای ارتباط با تکنولوژی‌های نوین بانکداری و پرداخت نام برد و گفت: یکی از محدودیت‌های آزاردهنده نظام بانکی قطع ارتباط الکترونیکی با دیگر بانک‌های دنیا بود.

دبیر پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت اظهار داشت: با رفع تحریم‌ها و برداشته شدن محدودیت‌های ارتباطی، نظام بانکی کشور باید برای تحولات بزرگی آماده باشد.

وی در ادامه افزود: با توجه به استقبال ویژه عموم مردم از فناوری‌های نوین بانکداری الکترونیکی طی سال‌های گذشته، دست‌اندرکاران این حوزه باید برای ورود به دوران جدید با نوآوری‌هایی در سیستم‌ها و روش‌های پرداخت در جهت حفظ بازار تلاش کنند.

دبیر همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت از عمده اشکالات سیستم‌های پرداخت کنونی در کشور به یکسان بودن آن‌ها اشاره کرده و گفت: شرکت‌های فعال در این زمینه و بانک‌ها باید به تکریم مشتری و ایجاد فضای رقابتی توجه بیشتری داشته و در جهت رفع نیازهای مشتریان گام بردارند. طیف‌های مختلفی که از خدمات پرداخت الکترونیکی استفاده می‌کنند حتماً باید در حد نیازهای خود از این امکانات و خدمات بهره‌مند شوند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران ادامه داد: آمار تراکنش‌های بیش از ۱۰۰ میلیون به‌صورت روزانه آمار خوبی در بین بسیاری از کشورهای دیگر محسوب می‌شود و این موضوع جذابیت بازار پرداخت و بانکداری الکترونیکی را برای شرکت‌های خارجی که در انتظار رفع تحریم‌ها هستند بسیار بالا برده است. ضمن اینکه این شرکت‌ها مدت‌ها است مطالعه بر روی جامعه مشتریان بانکداری الکترونیک را آغاز کرده و به‌خوبی از نیازهای استفاده‌کنندگان از این خدمات آگاه هستند.

وی افزود: همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با ایجاد بستری برای هم‌افزایی و هم‌فکری فعالان و بازیگران این حوزه می‌تواند بهترین فضا برای برنامه‌ریزی بهتر در راستای حفظ بازار داخلی، افزایش کارآمدی، عملکرد و نوآوری و به‌روزرسانی سیستم‌ها و خدمات باشد.

پنجمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت امسال در روزهای ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: پژوهشکده پولی و بانکی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.