راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بررسی کاربرد تکنولوژی Blockchain و بیت‌کوین در پرداخت‌های بین‌المللی توسط ویزا

مرکز نوآوری‌های ویزای منطقه اروپا با همکاری متخصصین شرکت Epiphyte به‌منظور اثبات پروژه مفهومی «موارد کاربرد تکنولوژی Blockchain و بیت‌کوین در پرداخت‌های بین‌المللی» فعالیت‌های خود را آغاز نموده است.

پذیرش مسیرها و روش‌های انتقال وجه سنتی، برای دنیای پرداخت امروزی ایده آل نیست. ویزای منطقه اروپا نیز توجه خود را به تکنولوژی جدید پرداخت به‌منظور انتقال وجه ساده‌تر و ارزان‌تر هدایت می‌کند و قصد دارد امکان انتقال وجه برون‌مرزی را از روش‌های جدید فراهم کند.

گزارش بانک جهانی در سال گذشته نشان می‌دهد میزان حواله‌های انتقال وجه جهانی در سال 2014 در حدود 582 میلیارد دلار بوده و تخمین زده است که مهاجران به‌طور متوسط 7.9 درصد از مبالغ را به‌عنوان کارمزد انتقال وجه پرداخت کرده‌اند.

جان دانینگ، مسئول نوآوری‌ها در بخش پرداخت‌های نوظهور در شرکت ویزای اروپا دراین‌باره می‌گوید: «با فراهم آمدن چنین امکانی، یک فرصت واقعی برای توسعه سرویس‌های انتقال وجه جدید برای فرستنده و دریافت‌کننده مبلغ به وجود می‌آید و از نظر سرعت، کارمزد و سهولت در استفاده پیشرفت‌های قابل‌توجهی را شاهد خواهیم بود؛ بنابراین، ما هم چنان فعالانه با همکاری Epiphyte این حوزه را کاوش می‌کنیم تا در صورت امکان فرایندها و پروتکل‌های جدید را با استفاده از تکنولوژی Blockchain ارتقاء دهیم.»

در حال حاضر، اثبات این مفهوم در جریان است و در طول دو ماه آینده، محیط آزمایش کنترل شده‌ای را برای استفاده در تراکنش‌های دنیای واقعی و بیت کوین به‌عنوان جایگزینی در پردازش و انتقال وجه شاهد خواهیم بود.

ادگان یاگو، مدیرعامل شرکت Epiphyte دراین‌باره گفت: «امکان انتقال وجه بین‌المللی برای میلیون‌ها خانواده در سراسر جهان بسیار حیاتی به شمار می‌رود؛ اما ممکن است هزینه انتقال وجه بالا باشد و یا فرایند آن پیچیده و کند باشد. ما معتقدیم تکنولوژی Blockchain پتانسیل تغییر همه این موارد را دارد؛ اما باید روشی بیابیم که این تکنولوژی به‌عنوان جریان اصلی صنعت پرداخت عمل کند. تجربه ویزا به‌عنوان بزرگ‌ترین شبکه پرداخت جهان با تجربه ما از دفتر توزیع در کنار یکدیگر قرار می‌گیرد و ما امیدواریم با همکاری یکدیگر این بخش را به گونه بهتری بازسازی کنیم.»

منبع: شاپرک / finextra.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.