راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

ورود مسترکارت به ایران؟

هفته گذشته بسیاری به دنبال کانال تلگرامی بودند که گفته می‌شد مستر کارت راه انداخته و در آن این شرکت را تبلیغ کرده است. یکی از خبرگزاری‌ها خبری کار کرد و در آن اعلام کرد که «مستر کارت» به‌عنوان یکی از مطرح‌ترین شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی و کارت اعتباری در دنیا، تبلیغات خود را برای جلب مشتری از ایران آغاز کرده است. این خبر در حالی به‌صورت انفجاری در رسانه‌ها بازنشر شد که در هیچ کجای دنیا شرکت‌های پرداخت مانند ویزا و مستر، به‌صورت مستقیم با مردم سروکار ندارند و مردم کارت‌های ویزا و مستر را از بانک‌ها دریافت می‌کنند. درواقع اگر کسی هم بخواهد تبلیغ کند این ویزا و مستر نیستند بلکه بانک‌ها و واسطه‌ها هستند. باوجود تحریم‌ها همین‌الان هم واسطه‌های فراوانی کارت‌های ویزا و مستر را باقیمت‌های زیاد به مردم ایران عرضه می‌کردند و بعد از لغو تحریم‌ها احتمال این می‌رود که کارت‌های ویزا و مستر توسط بانک‌ها و باقیمت معقول‌تری ارایه شود و دکان کاسبی برخی تعطیل شود.

این خبرگزاری در گزارشش گفته بود که در این کانال تلگرامی علاوه بر اینکه تاریخچه‌ای از تأسیس شرکت و نحوه فعالیت و کسب درآمد آن ارایه‌شده، انواع خدمات قابل دریافت برای متقاضیان در ایران نیز معرفی‌شده است. یکی از مهم‌ترین خدماتی که در این کانال تبلیغ‌شده، کارت اعتباری ارزی مستر کارت است. بنا بر آنچه از سوی کانال رسمی مستر کارت تبلیغ می‌شود، متقاضیان در ایران می‌توانند با ثبت‌نام دریافت کارت ارزی به کانال تلگرامی این شرکت ملحق شوند.

این خبر عجیب در حالی منتشرشده که بانک مرکزی ایران اصرار دارد خودش با شرکت‌های ویزا و مستر صحبت کند و ارتباط ایران به شرکت‌های پرداخت بین‌المللی از طریق بانک مرکزی ایران انجام شود. فعلا که موج‌های پوشالی خبری یکی پس از دیگری به ساحل می‌رسند و بعد از مدتی به فراموشی سپرده می‌شوند. پیش‌ازاین پست ایران ادعا کرده بود که مردم ایران به‌زودی می‌توانند از فروشگاه‌هایی مانند آمازون و ای‌بی خرید کنند. ادعایی که با تکذیب این شرکت‌ها فعلا به کما رفته است!

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.