راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

تلاش های تایوان برای افزایش تراکنش‌های پرداخت الکترونیک

کمیسیون نظارت مالی (FSC) تایوان به‌منظور تشویق مردم به انجام پرداخت‌های الکترونیک برنامه‌ای ارائه کرده است و قصد دارد مجموع پرداخت‌های مصرف‌کنندگان این کشور از طریق پرداخت الکترونیک را تا سال 2020 دو برابر کند.

به گزارش focustaiwan.com، تسنگ مینگ چانگ مدیر کمیسیون نظارت ملی تایوان، در جلسه‌ای با حضور 16 مشاور تکنولوژی‌های مالی، چنین طرح و برنامه‌ای شکل گرفت. در میان مشاورین مشارکت‌کننده در این جلسه، مؤسس سرویس PChome Online، ژآن‌هانگ تز و چین لی فنگ، مدیر تایوانی شرکت گوگل نیز حضور داشتند.

به گفته تسنگ؛ هدف از این طرح، افزایش درصد تراکنش‌های الکترونیک پرداخت‌های رایج میان همه اشکال مختلف معاملات مردم از 26 درصد به 52 درصد تا سال 2020 می‌باشد. منظور از تراکنش‌های پرداخت الکترونیک، پرداخت‌هایی هستند که به‌طور کامل فرایند آغاز تراکنش آن‌ها از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین آغاز شود.

به گفته آستین چان، مدیرکل دفتر بانکداری FSC؛ آمار 26 درصد تراکنش‌های الکترونیکی این کشور در مقایسه با کشورهای همسایه نسبتاً پایین است. وی ویژگی‌های حضور کمرنگ پرداخت‌های الکترونیکی و حجم بالای دستگاه‌های ATM (بیش از 26 هزار دستگاه در سراسر این کشور با 6 هزار موقعیت ارائه سرویس‌های مالی) در این کشور را بیان کرد.

منبع: شاپرک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.