راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارتس امسال، رویدادی امنیتی در حوزه پرداخت الکترونیکی

هر سال همین روزها در پاریس کنفرانس و نمایشگاهی برگزار می‌شود با عنوان کارتس که قرار است جایی برای عرضه و نمایش آخرین تحولات در حوزه کارت‌های هوشمند و فناوری‌های امن برای پرداخت باشد. درواقع کارتس بزرگ‌ترین رویداد در حوزه پرداخت الکترونیکی در دنیا به شمار می‌آید. البته نسخه‌های آسیایی و آمریکایی کارتس هم هرساله در هنگ‌کنگ و لاس‌وگاس برگزار می‌شود.

کارتس را می‌توان تنها رویداد تخصصی صنعت پرداخت الکترونیکی نامید که در آن راهکارهای جامع درزمینه پرداخت، تشخیص و تائید هویت و تکنولوژی‌های همراه ارایه می‌شود. گفته می‌شود امسال بیش از 470 غرفه در نمایشگاه کارتس حضور داشتند و بیش از 140 کنفرانس و 7 میزگرد در این رویداد برگزار شد. امسال همچنین نمایشگاه ارتباط امن کارتس به TrustTech تغییر نام داد تا انعکاسی از سرعت بالای میزان تحولات تکنولوژی‌های جدید باشد.

در کنار نمایشگاه، کنفرانسی نیز برگزار می‌شود که در آن صاحبان ایده و کسب‌وکارها درباره تجربیاتشان می‌گویند. سه‌شنبه گذشته سی‌امین دوره این رویداد در مرکز همایش‌های نورد ویلپینت پاریس آغاز به کار کرد و پنج‌شنبه به کار خود پایان داد.

روز اول کنفرانس عنوان «اچ‌سی‌ای و توکن کردن: نقش عنصر امنیتی» را داشت که در آن سخنرانی‌هایی با موضوعات پرداخت با NFC و API انجام شد. در پنل‌ها نیز امنیت پرداخت همراه و توکن کردن در محیط‌های چندکاناله موردبحث قرار گرفت. عنوان روز دوم «آی‌دی بیومتریک: آینده رمز عبور» بود و طی آن به موضوعاتی همچون بیومتریک در امور مالی و امنیت داده‌های تلفن همراه پرداخته شد و موضوع پنل‌ها نیز هویت دیجیتال و احراز هویت مشتری بود. در روز سوم با عنوان «ای‌ام‌وی، بهترین راه برای کاهش تقلب؟» نیز در مورد موضوع ای‌ام‌وی سخنرانی و پنل‌هایی برگزار شد.

برگزاری کارتس امسال هم‌زمان شد با حملات تروریستی در پاریس که باعث تدابیر امنیتی شدید در محل برگزاری آن شد. از ایران نیز تعدادی از کارشناسان و مدیران شرکت‌های فعال در حوزه پرداخت برای بازدید از نمایشگاه به پاریس اعزام می‌شوند اما شرکت‌های ایرانی حضور جدی و اثربخش در این نمایشگاه ندارند. هر سال در حاشیه کارتس مسابقه‌ای با عنوان سزامس (SESAMES) برگزار می‌شود که به خلاق‌ترین‌ها در دنیای پرداخت امن جایزه داده می‌شود. این مسابقه هم می‌تواند جایی برای طرح ایده‌های خلاق ایرانی‌ها باشد اما در این زمینه هم شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه پرداخت علاقه‌ای به حضور ندارند.

در این کنفرانس‌های سه‌روزه که مباحث به‌روز این حوزه موردبحث قرار می‌گیرند نیز ایرانی‌ها حضور کمرنگی دارند، البته شاید دلیل آن هزینه بالای حضور در این کنفرانس‌هاست. البته با نگاهی به تعداد افرادی که به این برنامه اعزام می‌شوند و هیچ دستاوردی ندارند، به نظر می‌رسد بودجه‌ها جای دیگری هزینه می‌شود. بنابراین جای سؤال دارد که صرف هزینه‌های نسبتاً بالا برای حضور کارشناسان و مدیران ایرانی در این رویداد قرار است چه تأثیری در صنعت پرداخت الکترونیکی کشور داشته باشد؟

منبع: هفته نامه عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.