راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پورزرندی: ضرورت ایجاد مرکز داده مشترک برای ثبت اطلاعات بانک‌ها

مدیرعامل بانک شهر بر لزوم ایجاد مرکزی مشترک برای ثبت اطلاعات بانک‌ها و تجارب آنان، به‌منظور افزایش سطح رضایتمندی مشتریان تأکید کرد. دکتر حسین محمدپورزرندی، با اشاره به اهمیت توجه به توسعه بانکداری الکترونیک اظهار کرد: «در این راستا بانک شهر طی یک سال اخیر با شعار نوآوری در خدمت موفق شده است تا پیشرفت‌های قابل‌توجهی در حوزه بانکداری الکترونیک داشته باشد. راه‌اندازی بلیت الکترونیک، کارت شهروندی و پیشخوان‌های شهرنت، ازجمله اقدامات مهمی بوده است که در این راستا باهدف تسهیل در ارائه خدمات به مشتریان انجام شده است.»

مدیرعامل بانک شهر با اشاره به این ‌که توجه به دغدغه مدیران شهری در ارتقاء سطح کیفی زندگی شهروندان از اولویت‌های بانک شهر است، افزود: «با این هدف، بانک شهر اقدام به تهیه و توزیع کارت بلیت‌های الکترونیک کرد که این کارت‌ها علاوه بر امکان انجام امور حمل‌ونقل شهری به‌ویژه در حوزه پرداخت پول خُرد، با دارا بودن 16جیب هدف‌دار می‌تواند بسیاری از اهداف موردنیاز سازمان‌ها و شرکت‌ها را در ارائه خدمات به مشتریان خود انجام دهد.»

پورزرندی در ادامه، راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت را یکی از گام‌های مهم در توسعه بانکداری الکترونیک دانست و تصریح کرد: «در این پیشخوان‌ها که به‌صورت 24ساعته فعال است، دستگاه‌های خودپرداز، خود دریافت و دستگاه صدور آنی کارت هدیه وجود دارد که شهروندان در هر ساعت شبانه‌روز می‌توانند امور بانکی خود را انجام دهند.»

وی با اشاره به راه‌اندازی دستگاه‌های خود بانک (VTM) اظهار کرد: «این دستگاه‌ها به‌عنوان شعب مجازی بانک شهر راه‌اندازی شده است که قابلیت انجام همه امور بانکی را دارد و مشتریان می‌توانند از طریق این دستگاه‌ها که تا پایان سال به 200دستگاه در سطح کشور افزایش خواهد یافت، با متصدی شعبه در ارتباط باشند و به‌صورت 24ساعته در تمام‌روزهای هفته، نیازهای بانکی خود را برآورده سازند.»

مدیرعامل بانک شهر در ادامه اظهار کرد: «برای ایجاد رضایت در عموم جامعه در حوزه بانکی می‌بایست به بُرد بانک‌ها، بُرد مشتریان و بُرد عموم جامعه در کنار هم توجه کرد.»

پورزرندی خاطرنشان کرد: «در حوزه کارت‌های الکترونیک، امیدواریم تا با توجه به‌ضرورت یکپارچه‌سازی در این حوزه، تمامی کارت‌های بانکی به کارت‌هایی با عنوان Iran Pay تبدیل شود تا در همه حوزه‌های پرداخت در سطح کشور و به‌صورت مشترک قابل بهره‌برداری باشد.»

وی با اشاره به‌ضرورت توجه به چالش‌های بانکی و راه‌های حل آن تصریح کرد: «حوزه فناوری اطلاعات و بانکداری با سرعت در حال حرکت است و ازاین‌رو خوب است تا بانک مرکزی به‌عنوان ناظر و سیاست‌گذار شبکه بانکی کشور، عکس‌العمل‌های چابک‌تری در این زمینه نشان دهد.»

پورزرندی با اشاره به‌ضرورت ایجاد مرکزی مشترک برای ثبت اطلاعات بانک‌ها و دسترسی به آن اظهار کرد: «با ایجاد این مرکز و تسهیل در ارائه خدمات به مشتری، رضایتمندی مشتریان در ارائه خدمات بانکی حاصل خواهد شد.»

منبع: بانک شهر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.