راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چگونه می‌توانیم در زمینه خدمات مالی و بانکی طرح ایده کنیم؟

همیشه وجود مسائل و محدودیت‌ها باعث شده‌اند که انسان‌ها به فکر پیدا کردن راه‌های ساده کردن کارها بیفتند و همین مسئله باعث شکوفا شدن ایده‌ها و کشفیات و اختراعات و نوآوری‌ها شده است. برای اینکه ایده پردازی کنیم قطعاً بایستی یک مسئله را شناسایی کنیم و به فکر حل آن باشیم منتهی برای اینکه در هر حوزه‌ای بتوانیم نوآوری داشته باشیم یک راه خوب و دم‌دستی این است که ببینیم دیگران چه می‌کنند.

یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای نوآوری در حوزه خدمات مالی، کنفرانس finovate است که به‌صورت فصلی و در نقاط مختلف جهان و با هدف ارائه نوآوری‌های حوزه خدمات و تکنولوژی مالی برگزار می‌شود. اعتبار این مجموعه به حدی است که تمامی شرکت‌ها اعم از شرکت‌های مطرح در زمینه خدمات پرداخت و شرکت‌های نوپا تلاش می‌کنند با طرح و ارائه ایده‌های خود در این رویداد، جایگاهی برای خود پیدا کنند. روند برنامه به صورتی است که هر شرکت (شرکت‌کننده) بایستی پس از طرح ایده و پذیرش آن در برنامه، محصول نهایی خود را در زمانی 7 دقیقه‌ای در جمع حاضرین در جلسه دمو نمایند. در انتهای برنامه بر اساس رأی‌گیری و نظر داوران ایده‌های برتر انتخاب می‌شوند.

یکی از مزیت‌های این مجموعه این است که علاقه‌مندان می‌توانند علاوه بر شرکت در برنامه، فیلم ارائه‌ها را در وب‌سایت finovate.com مشاهده و دانلود کنند. نکته قابل‌توجه این است که آرشیو فیلم‌های تمامی ارائه‌های گذشته از سال 2007 تا آخرین برنامه برگزار شده در این وب‌سایت موجود است. این مجموعه برای تمامی کسانی که علاقه‌مند به ارائه ایده در زمینه‌های خدمات مالی هستند، منبع بسیار مفید و ارزشمندی است.

با توجه به مطرح شدن مفهوم بانکداری باز در ایران و لزوم حرکت به سمت این تکنولوژی هر علاقه‌مند به طرح و پرورش ایده در حوزه تکنولوژی‌های مالی می‌تواند با بررسی شرایط بانک‌ها و کلاً بازار مالی کشور ایده آفرینی نماید.

علیرضا دشت بیاض؛ مربی توسن بوم

منبع: وبلاگ توسن بوم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.