راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چرا مدل بلوغ فرآیند CMMi را برگزینیم؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم، جدیدترین نسخه از مدل CMMI یعنی نسخه ۱.۳ چارچوبی برای توسعه فرآیندهای کسب‌وکار از طریق مدل‌ها، روش‌های ارزیابی و آموزش در ۳ حوزه Development، Services و Acquisition است. (+) CMMi می‌تواند در پیاده‌سازی نرم‌افزار، برنامه‌ریزی تولید و بهبود نرم‌افزار در کنار Agile بکار گرفته شود و به‌طور خلاصه CMMi یک سیستم مهندسی به روش شده است که به سازمان‌هایی که خط تولید نرم‌افزار آن‌ها به سمت متد Agile در حال حرکت است را با تعریف پروژه CMMi در لایه کسب‌وکار و مدیریت سازمان تسریع نماید. (+)

اما به راستی چرا مدل بلوغ فرآیند CMMi را برگزینیم؟ در ادامه 4 دلیل بیان شده است که می‌تواند دلیل این چرایی را به شما نشان دهد.

  1. کاهش مدت کشف بازار محصولات و سرویس‌های جدید که نتیجه آن موجب تسریع گردش مالی در سازمان‌ها می‌شود؛
  2. کاهش هزینه تولید محصولات و سرویس‌های جدید که موجب افزایش سود و کاهش نرخ بازگشت سرمایه‌گذاری (ROI) در صنعت فناوری اطلاعات می‌گردد؛
  3. یادگیری رویه‌های حذف مشتری و جذب مشتریان جدید و نگهداری از مشتریان فعلی؛
  4. دست یافتن به قابلیت پاسخگویی سریع‌تر به نیازمندی‌های مشتریان که موجب ارتقا جایگاه و موقعیت رقابت سازمان‌ها در بازار رقابتی می‌گردد.

اهمیت این مدل توسعه و مدل‌هاب مختلف آن (CMMi Dev, CMMi ACQ, CMMi SVC) به‌قدری است که یک دوره آموزشی ۴ روزه با عنوان CMMI Workshop for version 1.3 به زبان انگلیسی با همکاری مؤسسه QAI MEA و شرکت پیشداد سرویس در ایران و در روزهای ۲۰ تا ۲۳ مهرماه برگزار می‌شود. (+) این دوره آموزشی به مدیران، متخصصان، اعضای تیم ارزیابی و تیم‌های بهبود فرایند، مفاهیم CMMI توسط یک مدرس بین‌المللی معرفی می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت pishdadservice.com مراجعه کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.