راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

امکان خرید بیمه‌نامه از طریق کد USSD

امین شیرکانی مدیرعامل بیمه سینا با تأکید بر لزوم فناوری اطلاعات محور کردن بیمه و تسهیل صدور بیمه‌نامه به تمام نقاط کشور گفت: «با توجه به لزوم فناوری اطلاعات محور شدن صنعت بیمه و کاهش هزینه‌ها تا چندی دیگر بخش اعظم خدمات بیمه‌ای می‌تواند در بستر الکترونیکی ارائه شود؛ بنابراین بیمه سینا در این راستا گام برداشته است.»

وی عنوان کرد: «فناوری اطلاعات محور شدن می‌تواند باعث افزایش نفوذ بیمه در کشور شده و به تسهیل بیمه گری در کشور کمک کند.» شیرکانی در این مراسم از عرضه بیمه‌نامه از طریق USSD و اپلیکیشن موبایل با همکاری شرکت آسان پرداخت پرشین خبر داد و اعلام کرد: «سه طرح آتش‌سوزی منازل مسکونی، حوادث سفر و سفر انفرادی در این بستر به بیمه‌گذاران ارائه می‌شود.»

گفتنی است كه بر اساس اين طرح هموطنان از سراسر كشور می‌توانند بدون مراجعه به نمایندگی‌ها، با واردکردن شماره #8*733* در تلفن همراه خود، بیمه‌نامه آتش‌سوزی، حوادث سفر و حوادث انفرادي خريداری كنند.

مدیرعامل بیمه سینا تأکید کرد: بیمه سفر حوادث ناشی از سفر ازجمله فوت، نقص عضو و… را پوشش می‌دهد. شیرکانی یکی از اهداف این خدمت را ملاحظات زیست‌محیطی، کاهش استفاده از کاغذ و کاهش آلودگی هوا در اثر تردد و سفرهای درون‌شهری بر خواند.

مدیرعامل بیمه سینا در ادامه با تأکید بر اینکه چیزی حدود 5 درصد پرتفوی در قالب بستر USSD ارائه می‌شود، اظهار داشت: «تاکنون میزان هزینه برای ارائه این طرح مشخص نیست و در سال‌های دوم و سوم ارائه این خدمت پیش‌بینی می‌کنیم فروش مناسبی در حدود ماهانه 1 میلیارد تومان از طریق این بستر عاید شرکت شود. تلاش می‌شود بیمه‌نامه‌های ارائه‌شده از بستر USSD استاندارد و ارزان باشد.» به گفته وی از دیگر ویژگی‌های این طرح امکان استفاده و خرید بیمه‌نامه در خارج از کشور است.

منبع: بیمه سینا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.