راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بانکداری همراه يکه‌تازی می‌کند

بانک هندی اچ‌دی‌اف‌سی (HDFC) می‌گويد طی يک دوره زمانی دو ساله، تراکنش‌های بانکداری همراه از تراکنش‌های بانکداری اينترنتی پيشی خواهد گرفت. سهولت و دردسترس‌بودن خدمات بانکداری همراه، از جمله دلايل اصلی اقبال کاربران به اين نوع بانکداری ديجيتالی عنوان شده است.

به نقل از اکونوميک تايمز هند، از هم‌اکنون شکاف بزرگی بين ارزش و حجم تراکنش‌های بانکداری اينترنتی با بانکداری موبايلی در حال شکل گرفتن است. افزايش استفاده کاربران از تلفن‌های همراه هوشمند و نيز ارتقاء سطح دسترسی شهروندان هندی به اينترنت پرسرعت، رشد تعداد تراکنش‌های بانکداری همراه در يک سال گذشته را در پی داشته است. براساس تعريف ارائه شده، بانکداری اينترنتی به آن دسته از تراکنش‌هايی اطلاق می‌شود که با لپ‌تاپ و رايانه‌های روميزی صورت می‌گيرد. از آن سو، تراکنش‌هايی که از طريق اسمارت‌فون و تبلت انجام می‌شود نيز جزو بانکداری موبايلی (همراه) قرار می‌گيرد. به‌طور کلی، سهم بانکداری ديجيتالی از خدمات بانکداری مرتباً در حال افزايش است.

طبق آمار به دست آمده، 63 درصد مجموع تراکنش‌های بانکی، از طريق پلتفرم موبايل و بانکداری اينترنتی بوده که اين رقم در ده سال گذشته فقط 13 درصد بوده است.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.