راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پرداخت اقساط حق بیمه از طریق تلفن همراه با کد #9668*770*

عضو هیئت‌مدیره و معاون طرح و برنامه بیمه ایران از برقراری امکان پرداخت اقساط حق بیمه بیمه‌نامه از طریق تلفن همراه، در ادامه ایجاد خدمات الکترونیکی و افزایش میزان رضایتمندی بیمه‌گذاران در این مجموعه خبر داد.

اکبر افتخاری درباره استفاده ازخدمات تلفن همراه در پرداخت اقساط حق بیمه و مزیت‌های آن، اظهار داشت: در این طرح که تلفیقی از سیستم دریافت و پرداخت الکترونیک و تلفن‌های همراه است از بستر ussd که کاربری ساده‌ای دارد استفاده شده و بیمه‌گذاران به‌راحتی قادر به پرداخت اقساط حق بیمه خود خواهند بود.

وی افزود: بیمه ایران از امن‌ترین سیستم‌های مخابراتی در این طرح استفاده کرده است که از دیگر مزیت‌های آن می‌توان به سرعت بالا در ارائه خدمات، عدم وابستگی به نرم‌افزارهای موبایل و دسترسی آسان آن اشاره کرد.

عضو هیات مدیره بیمه ایران در پاسخ به این سوال که استفاده‌کنندگان از این سیستم آیا نیاز به نصب نرم‌افزار روی گوشی‌های خود دارند نیز تصریح کرد: برای بهره‌مندی از این سیستم نیازی به نصب نرم‌افزار بر روی گوشی‌های تلفن همراه نیست برهمین اساس تمامی دارندگان گوشی‌های تلفن همراه از پیشرفته تا معمولی می‌توانند از این سیستم بهره‌مند شوند.

افتخاری در پاسخ به سوال دیگری مبنی براین‌که استفاده‌کنندگان از این سیستم باید هزینه‌ای به شرکت مخابرات پرداخت کنند نیز عنوان کرد: هیچ هزینه‌ای بابت استفاده از این خدمات از بیمه‌گذاران دریافت نمی‌شود و این خدمات به‌صورت رایگان توسط بیمه ایران در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

وی درباره چگونگی پرداخت اقساط حق بیمه در این سیستم اظهارداشت:‌ بیمه‌گذار دراین طرح پس از وارد کردن کد #9668*770* پیامی را تحت عنوان اینکه کدام‌یک از اقساط بیمه‌ای خود را می‌خواهید پرداخت کنید، را دریافت می‌کند.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران ادامه داد:‌ کاربر در ادامه با انتخاب گزینه موردنظر، مراحل بعدی پرداخت اقساط حق بیمه خود شامل: وارد کردن شماره شناسه، شماره کارت و رمز دوم را انجام داده و حق بیمه خود را در کم‌ترین زمان ممکن با استفاده از حساب بانکی خود پرداخت می‌کند.

افتخاری تصریح کرد:‌ در این طرح نیز همانند سایر طرح‌های الکترونیک بیمه ایران کاربران از مراجعه حضوری به شعب بانک، دستگاه‌های ATM و استفاده از اینترنت بی‌نیاز شده و اقساط و تعهدات خود را با سرعت و آرامش‌خاطر بیشتر و با کمترین هزینه پرداخت خواهند کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کاربران می‌توانند از تلفن‌های ثابت نیز در این طرح استفاده کنند گفت:‌ در حال حاضر بستر این طرح فراهم نشده است اما با توجه به فراگیری تلفن‌های همراه در ایران به نظر می‌رسد کاربران می‌توانند به‌راحتی عملیات پرداخت اقساط خود را انجام دهند و می‌توان مدعی شد این طرح از هم‌اکنون همگانی شده است.

معاون طرح و برنامه بیمه ایران در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه بیمه‌گذاران چگونه می‌توانند از پرداخت‌های اقساط حق بیمه و آخرین وضعیت صورت‌حساب بیمه‌نامه‌های خود مطلع شوند نیز اظهار داشت:‌ پس از برداشت مبلغ هر قسط از شماره‌حساب وارد شده به این سیستم، پیامی مبنی بر تاییدیه پرداخت حق بیمه به بیمه‌گذار داده می‌شود و مبلغ قسط به طور اتوماتیک به حساب وی منظور می‌گردد.

وی اضافه کرد:‌ این درحالی است که بیمه‌گذاران برای اطلاع از آخرین وضعیت صورت‌حساب اقساط حق بیمه خود، باید اطلاعات پروفایل و سطح دسترسی‌شان را از شعب بیمه ایران در سراسر کشور دریافت و به وب‌سایت این مجموعه مراجعه نمایند و از آن اطلاع پیدا کنند.

منبع: بیمه ایران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.