راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

صیاد: در بخش کسب‌وکار بانکی از دنیا عقبیم

نخستین سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت توسط دبیرخانه دائمی ایکوبیگ ۲۸ و ۲۹ مردادماه ۹۴ برگزار شد (+)(+). در این سمینار دو روزه توانستیم با حمایت دبیرخانه دائمی ایکوبیگ با جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور گفت‌وگوی ویدئویی داشته باشیم و نظر آن‌ها را در خصوص اهمیت تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت بدانیم.

آنچه در ادامه آمده است گزیده مصاحبه سایت تحلیلی خبری راه پرداخت با مهندس ژان صیاد معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین و از «مجموعه گفت‌وگوهای ویژه راه پرداخت در سمینار تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت» است.

مهندس ژان صیاد معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین
مهندس ژان صیاد معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین

قربانی: در خصوص اهمیت سمینار تخصصی تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری و نظام‌های پرداخت اگر حرفی دارید بفرمایید.

صیاد: در مورد مطالب و محتویات سمینار باید بگویم که بسیار خوب بود و تمامی بخش‌های مختلف بانکداری الکترونیک و بحث دیجیتالی بودن بانکی را مطرح کرد. از بُعد مشتری صحبت شد، همچنین از بعد شکل و شمایل یک بانک در جامعه جدید ما و نیز پرداخت‌های الکترونیکی و دیجیتالی که در بین محصولات بانک به وجود می‌آید به‌خوبی صحبت شد.

یکی از مسائلی که خیلی بر آن تأکید شد بحث مشتری بود. هنوز لازم است که در جامعه ما روی مشتری مداری و اینکه چگونه با مشتری رفتار شود کار شود تا مفهوم واقعی آن بر جامعه ما ورود کند و البته قبول داریم که این کار بسته به فرهنگ هر کشور است. همچنین چگونگی شناسایی و جذب مشتری و دریافت و ارائه اطلاعات لازم به‌طوری‌که بشود خواسته‌های بعدی مشتری را شناسایی کرد از دیگر گفته‌های مفید این همایش بود.

قربانی: به نظر شما تحولات دیجیتال در صنعت بانکداری ایران چقدر واقعی است؟

صیاد: باید از زوایای مختلف به موضوع نگاه کرد. به نظر من در بخش پرداخت ما خوب هستیم اما در بخش کسب‌وکار بانکی بسیار تفاوت داریم. در بخش اجرا و یا ابزار این کسب‌وکار هم تفاوت داریم. همان‌طور که می‌دانید شکل و شمایل شعب ما مانند 20 یا 30 سال گذشته کشورهای پیشرفته است که با توجه به زیرساخت‌هایی که به وجود آمده است و عدم نیاز ورود مشتریان به داخل شعبه، دکوراسیون شعب به‌نوعی طراحی شده است که شکل آن متناسب با نوع کارهای جدیدی که مشتری بابت انجام آن لازم است به شعبه مراجعه کند. درنتیجه در این قسمت ما خیلی تفاوت داریم. البته برخی از کارها مانند روش‌های پرداخت وام را نمی‌توانیم مانند جاهای دیگر انجام دهیم چراکه باید متناسب با عقودی که در کشور است باشد و این با روش‌های مطرح‌شده در سمینار متفاوت است.

Zhan-Sayyad-index-a-way2pay-94-06-14

قربانی: کیفیت همایش به نظر شما چگونه بود؟

صیاد: من همایش‌های داخلی و خارجی بسیاری شرکت کردم و فکر می‌کنم این سمینار از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود. این همایش‌ها کمک می‌کند که جامعه ما همگام و همسو با آنچه در بیرون از کشور در حال روی دادن است و با روش‌ها و فرایندها و تکنولوژی‌هایی که سیستم بانکی در حال استفاده از آن است، بیشتر آشنا شوند.

فایل ویدئویی مصاحبه اختصاصی راه پرداخت با مهندس ژان صیاد معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین نیز به زودی در همین صفحه بارگذاری خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.