راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

شروع فعالیت دبستان سبز دخترانه فضیلت / جرقه‌ای که نباید خاموش شود

روز سه‌شنبه، 3 شهریور مراسم رونمایی از مدرسه سبز فضیلت انجام شد. این مراسم با حضور جمعی از مدیران شرکت کارت اعتباری ایران کیش، وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان حفاظت محیط زیست و دبستان دخترانه فضیلت در سالن این مدرسه در شهرری برگزار شد.

در آغاز مراسم صادق فرامرزی، مدیرعامل شرکت ایران کیش صحبت‌های خود را با ابراز خوشحالی از همزمانی این مراسم با میلاد امام رضا (ع) شروع کرد و در ادامه با اشاره به موضوع «ردپای اکولوژی» گفت: «برداشت من از این عنوان، همان سهم هر یک از ما از زمین و آسمان است که باید گفت مصرف روزانه ما از این سهم، 2/6 درصد بیشتر است و این جای نگرانی دارد که با این اوضاع دیگر چیزی برای نسل آینده باقی نماند.» سپس به استارت اولیه این پروژه در اسفندماه سال قبل اشاره کرد که بجای تبلیغات پایان سال و چاپ کاغذ و سررسید، شرکت این هزینه را در راستای انجام رسالت اجتماعی‌اش، صرف سبز کردن یک مدرسه کرد و درنهایت دبستان دخترانه فضیلت شهرری از طرف سازمان حفاظت محیط زیست انتخاب شد و با تجهیز به وسایل خورشیدی برای گرمایش نظیر آب‌گرم‌کن خورشیدی و اصلاحاتی در سیستم برق‌رسانی، درز در و پنجره و تهویه آن، نام سبز به خود گرفت. فرامرزی این را هم اضافه کرد که این کار موردتوجه شرکت‌های دیگر هم قرار گرفته و از آن به‌عنوان جرقه‌ای یاد کرد که نباید خاموش شود.

او در ادامه صحبت‌هایش از صنعت پرداخت کشور گفت و اینکه این صنعت دارد با پرداخت‌های غیر نقدی، در راستای کمک به محیط زیست حرکت می‌کند.

در ادامه مراسم که در سالن به نسبت گرم مدرسه در جریان بود، دکتر جواهریان، مدیرکل توسعه پایدار و اقتصاد سازمان حفاظت محیط زیست چندکلمه‌ای صحبت کرد که شروعش با تشکر از مدرسه فضیلت و شرکت ایران کیش بود و ادامه‌اش به اهمیت آشنایی دانش آموزان با منابع محیط زیست و دادن آموزش درست به آنان برای استفاده از این منابع محدود گذشت. جواهریان در صحبت‌هایش گفت: « چیستی محیط زیست باید به دانش آموزان آموزش داده شود تا آن‌ها هوا، آب، خاک گونه‌های گیاهی و جانوری و سرمایه‌های زیستی کشور را بیاموزند و دریابند کدام دسته از سرمایه‌های محیط زیست درخطر است و باید برای آینده حفظ شود و در حفظ آن مساعدت ویژه داشته باشند.» به گفته این مقام سازمان محیط زیست، همان‌طور که در مدارس، دروس مختلف ساعت معینی از هفته را به خود اختصاص می‌دهند باید درس محیط زیست نیز در برنامه درسی کلاس‌ها گنجانده شود و همچنین از ابتدای سال تحصیلی جدید معلم محیط زیست نیز در کلاس‌ها حضور خواهد یافت.

وی در مورد چگونگی انتخاب مدرسه فضیلت 1 و 2 در شهرری برای سبز شدن گفت: «یکی از معیارهای اصلی ما دولتی بودن این مدرسه بود چراکه مدارس غیردولتی توانایی پرداخت بخشی از هزینه‌های خود را دارند.» و ادامه داد که با توجه به متراژ بزرگ این مدرسه استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند در صرف جویی انرژی بسیار کمک‌کننده باشد و علاوه بر کاهش مصرف برق آلودگی‌های محیط زیست را کاهش دهد.

جواهریان در آخر این خبر خوش را هم داد که قرار است 2400 مدرسه با کمک آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی 95-94 به این طرح بپیوندند.

در صحبتی هم که با خانم پاریاو، مدیر دبستان فضیلت داشتیم گفت که این پروژه هیچ هزینه‌ای برای مدرسه نداشته است و مطمئن بود که پیامد بسیار خوبی برای مدرسه، دانش آموزان و مردم خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.