راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چطور طراحی تجربه کاربری دنیا را تغییر داد؟

فناوری با ایجاد ابزارهایی که در عین داشتن خلاقیت بیشتر و با‌هدف‌تر موجب آسان‌تر شدن انجام کارها برای انسان می‌شود، به توسعه و نوآوری خود در جهت قدرتمند کردن انسان ادامه می‌دهد. فناوری انسان کمک می‌کند کارها را بهتر انجام دهد. یک اپلیکیشن زمانی خوب است که به انجام بهتر کارها به ما کمک می‌کند و شیوه زندگی ما را ارتقا بخشد. حال نقش طراحی تجربه کاربری در این میان چیست و چگونه آن باعث تغییر دنیا شده است؟

جواب بسیار ساده است. طراحی تجربه کاربری کلید اصلی در قدرتمند کردن انسان است. طراحان تجربه کاربری نیازها، انگیزه‌ها و خواسته‌های کاربران را قبل از اینکه خود کاربران بدانند، پیش‌بینی می‌کنند. یک مثال خوب دراین‌باره این است که اپل با اختراع آی‌پد قبل از آیفون بلافاصله متوجه شد که کاربرانش برای آی‌پد آمادگی ندارند. آن‌ها این نکته را می‌دانستند که کاربرانشان به‌مرور زمان این آمادگی را پیدا خواهند کرد و وقتشان را صرف ایجاد یک رابط کاربری مناسب کردند برای زمانی که دنیا برای تبلت آماده بود.

Nest-Index-way2pay-94-04-20

چه مثال‌هایی می‌توان برای تغییرات ایجادشده در دنیا توسط تجربه کاربری زد؟

یکی از این مثال‌ها Nest است که دنیا را برای کسانی که به محل زندگی خود اهمیت می‌دهند و افراد وسواسی تغییر خواهد داد. همان کسانی که قبل از بیرون رفتن از خانه، شیر گاز را ده بار چک می‌کنند و در تعطیلات مدام دلشان شور خانه را می‌زند. Nest به صاحب‌خانه‌ها این امکان را می‌دهد که سیستم‌های گرمایشی سرمایشی، سیستم روشنایی و سیستم امنیتی خانه خود را از راه دور و از طریق تلفن همراه خود کنترل کنند؛ بنابراین دیگر نیازی به نگرانی نیست و افراد می‌توانند با خیالی آسوده از اینکه منزلشان در صحت و سلامت کامل به سر می‌برد به تفریح و استراحت خود ادامه دهند. همچنین زمانی که شما 30 دقیقه تا منزل فاصله‌دارید، این اپلیکیشن سیستم گرمایشی خانه را روشن می‌کند و با گرمایی مطبوع از صاحب‌خانه استقبال می‌کند. می‌خواهید مطمئن شوید فرزندانتان در خانه به سلامت به سر می‌برند، این اپلیکیشن عکسی از آن‌ها که در خانه هستند، برایتان می‌فرستد.

Amirreza Farhadi Key Accounts Director & Prototype Interactive

مترجم: محدثه دهباشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.