راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

15 شرکت فناوری مالی نوظهور که در سال 2015 باید به آن‌ها توجه کنید

مؤسسات کلان و بزرگ مالی با سیستم‌های قدیمی و مقادیر زیادی پول‌ در گردش که احتیاج به سامان‌دهی داشتند، شرایطی را برای شرکت‌های فناوری‌های مالی به وجود آورد که برای رشد در حوزه فناوری مالی به‌سرعت دست‌به‌کار شوند. شرکت‌های فناوری‌های مالی، پروسه پرداخت را آسان می‌کنند، تقلب‌ها را کاهش می‌دهند، از پول کاربران محافظت می‌کنند، پروژه‌های مالی را گسترش می‌دهند و درنهایت باعث سهولت تجارت می‌شوند. پانزده شرکت فناور برجسته در حوزه مالی فعال هستند که نسبت به سال قبل بیشتر شده است و در سال 2015 این تعداد بیشتر هم خواهد شد. 15 شرکت فناوری مالی نوظهور که در سال 2015 باید به آن‌ها توجه کنید به شرح زیر است.

.

بیل گارد (BillGuard)

بیل گارد در سال 2010 به‌عنوان سرویسی برای آگاهی کاربران از روند پرداخت‌ها و تراکنش‌های مالی خود در بانکشان و هم‌چنین مؤسسات صادرکنندگان کارت اعتباری خود شروع کرد. شرکت 3 میلیون دلار از این محصول خود به دست آورد و هم‌اکنون نیز درآمدی رو به رشد دارد و نزدیک به 10 میلیون دلار رسیده است و بیل گارد نقش یک تقلب یاب جامع را بازی می‌کند که مانع از هزینه‌های غیرضروری و مضر می‌شود. در مدت‌زمانی که ابزارهای ios و اندروید بخواهند در مورد چیزی که واضح نیست هشدار بدهند و شما را از برگشت چک در سررسید ماهانه آگاه کند، بیل گارد در همین مدت‌زمان مشابه، به 60 میلیون کاربر به‌صورت هم‌زمان در مورد تراکنش‌های مشکوک هشدار داده است.

www.BillGuard.com

BillGaurd-fintech-Index-way2pay-94-04-14

پلن وایز (Planwise)

پلن وایز ابتدا درزمینه ساخت ابزارهای مالی و سیاست‌گذاری شروع به فعالیت کرد و به‌صورت اختصاصی بر روی حوزه سیاست‌گذاری رهن املاک متمرکز شد. مدیران این شرکت فهمیده بودند که بازیگران اصلی حوزه املاک شبیه zillo و trulia رابط خوبی بین متقاضیان، دلالان و رهن دهندگان املاک نیستند. پلن واین با مشاهده این وضع به میان آمد و طرح‌هایی را به‌صورت رایگان به آن‌ها ارائه داد. در حال حاضر با دلالان سراسر کشور آمریکا در ارتباط است. پلن وایز یک طرح مناسب پایه‌ای است که می‌تواند بند ارتباط‌دهنده این مهره‌های جدا از هم در حوزه املاک باشد.

www.PlanWise.com

planwise-fintech-Index-way2pay-94-04-14

آن دک (OnDeck)

در گفتمان‌های پولی آن دک نظریه سرمایه‌گذار پولی یا همان وام دادن پول به کسب‌وکارهای کوچک را ارائه داده است. این شرکت تاکنون بیش از 180 میلیون دلار تأمین مالی کرده و 300 میلیون دلار قرض داده است. ایده این شرکت ساده است: آن دک صاحبان کسب‌وکارهای کوچک را برای گرفتن وام‌های بانکی حمایت می‌کند. کسب‌وکارها مشتاق این ایده آن دک شده‌اند زیرا با استفاده از این ایده آن دک کارشان بهتر پیش می‌رود تا وقتی‌که بخواهند شخصاً برای وام به بانک مراجعه کنند. آن دک کل پروسه گرفتن وام آن‌ها را در کمتر از یک روز انجام می‌دهد درحالی‌که بانک‌ها فقط یک هفته وقت برای گرفتن تصمیم صرف می‌کنند.

www.OnDeck.com

Ondeck-fintech-Index-way2pay-94-04-14

وِلس فرونت (Wealthfront)

وِلس فرونت یکی از بزرگ‌ترین بازیگران درزمینهٔ ارتقای قراردادهای مالی خودکار مشاوره‌ای است. در سال 2011 ایجادشده است، هم‌اکنون یک میلیارد دلار را در چارچوب خود مدیریت می‌کند. مدیرعامل شرکت وِلس فرونت آدام نش هست که متشکل از چند شریک است، شرکت با سرمایه‌گذاری روی کسانی که به سرویس‌های سخت‌افزاری عادت دارند و کسانی که تنها از فروشگاه‌ها خرید می‌کنند، در حال رشد است. وِلس فرونت با مراکز شخصی قدرتمند و شرکت‌های جدیدی مانند CHARLES SWAP که محصولی به نام اوراق بهادار را دارد در رقابت است؛ اما شرکت دارای صندوق‌های بزرگ و در حرکت است، وِلس فرونت بیش از 130 میلیون دلار ارزش مالی دارد که 64 میلیون دلار آن در ماه اکتبر در گردش بود.

www.WealthFront.com

WealthFront-fintech-Index-way2pay-94-04-14

کارنسی کلود (The currency cloud)

شرکت نوظهور دیگری است که سهمی از کسب‌وکار را از بازیگران تجاری گرفته است، کارنسی کلود یک بازار مشترک برای پرداخت‌های بین‌المللی است، فضایی که 85 درصد آن در اختیار بانک‌هاست. این شرکت در لندن پایه‌گذاری شده و بر روی اروپا متمرکز است، قابلیت این شرکت نوظهور به خاطر ابعاد کوچکش، توانایی رشد سریع در آینده و به‌روز شدن را برای ساختارهای جدید دارد هست، درحالی‌که که بانک‌ها چندان به‌روز نیستند. در حدود نیم میلیارد دلار از پرداخت‌های یک ماه توسط این شرکت انجام می‌شود و 10 میلیون دلار نیز بودجه برای گسترش بازارش در آمریکا هزینه کرده است.

www.CurrencyCloud.com

Currency-Cloud-fintech-Index-way2pay-94-04-14

استرایپ (Stripe)

جدیدترین موفقیت این شرکت اعلام شراکت با ابزارهای پرداخت Apple در ماه سپتامبر بود. استرایپ قبلاً پرداخت‌های موبایلی و تجارت الکترونیک را برای twitter و Alibaba و بسیاری از شرکت‌های شبیه به خودش که قابلیت رمزگذاری و آسان نمودن رادارند انجام می‌داد. باارزش 1.75 میلیارد دلاری، این شرکت در سال 2009 توسط College Kids تأسیس گردید.

www.Stripe.com

Stripe-Index-way2pay-94-03-25

اپی فایت (Epiphyte)

یکی از جوان‌ترین شرکت‌های این فهرست است، اپی فایت سال گذشته پدید آمد، برای حمایت سخت‌افزاری و مشاوره‌هایی که بانک‌ها ازلحاظ قانونی قادر به انجام آن نیستند مانند معاملات با بیت کوین و کریپتو بیت کوین به‌نوعی جدیدی از معاملات است که توجهات را به خود جلب کرده است، این‌گونه سرویس‌ها از قبیل معاملات با بیت کوین و کریپتو به موسسات‌ مالی شبیه اپی فایت نیاز مبرم دارند. اپی فایت ازجمله شرکت‌های نوظهور در حوزه فن‌آوری مالی است که در سال 2014 در لندن پدید آمده است.

www.epiphyte.com

epiphyte-fintech-Index-way2pay-94-04-14

آسترو پی (Astropay)

کارت‌های اعتباری برای مؤسسات کلان در حال پیدایش در برزیل، چین و بسیاری از کشورها نامتداول و غیرکاربردی است. آسترو پی، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداخت در آمریکای لاتین و بازیگری جدید در چین است، ارائه‌دهنده راه‌حل برای کاهش اشتباهات پرداخت که مرچنت ها قادر نیستند امنیت این پرداخت‌های پذیرش‌شده را در نواحی زیادی تأمین می‌کند. این شرکت به‌تازگی برنامه موفقیت‌آمیزی که در آن میلیون‌ها چینی که تاکنون دسترسی به کارت نداشته‌اند را قادر به خریدهای از بنگاه‌های تجاری بین‌المللی مثل بنگاه‌های تجاری آمریکا کرده است.

www.AstroPay.com

Astropay-fintech-Index-way2pay-94-04-14

بنکینگ آپ (Banking Up)

در سال 2006 پدید آمده، برای ارائه خدمات مالی به مشاغل ضعیف و به‌عنوان یک زیرمجموعه بانکی هست. محصول اصلی این شرکت کارت بازپرداخت بدهی است اما سرویس‌های دیگر آن چک الکترونیکی و موبایلی است این سرویس‌ها برای افرادی که به خدمات استاندارد بانکی دسترسی ندارند مناسب است. به‌تازگی این شرکت نوظهور شعبه‌هایی افتتاح کرده که کسب‌وکارها برای به کار بردن قالب‌های کاربردی شرکت به آنجا مراجعه کنند.

www.BankingUp.com

BankingUp-fintech-Index-way2pay-94-04-14

اسکوإر (Square)

یکی از شرکت‌های نوظهور که در سال‌های اخیر در اکثر زمینه‌ها فعال‌شده است، اسکوإر برای حل مشکلات این حوزه پردازش کننده کارت‌های اعتباری پرداخت‌ها در مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ است را ارائه کرده است. اسکوإر دستگاه‌های کارت‌خوان موبایلی را رایگان در اختیار همه قرار می‌دهد، اما این پایان راه نیست و کاربران این دستگاه‌ها برای شروع کار با این دستگاه‌ها به ابزارهایی نیاز دارند که برای دریافت این ابزارها به اسکوإر هزینه پرداخت می‌کنند و هم‌چنین وقتی تراکنش‌های پرداختی در فروشگاه بالا می‌رود سیستم این فروشگاه‌ها باید انعطاف‌پذیر باشد بنابراین برای به‌روز کردن آن‌ها هم باید به اسکوإر مراجعه نمایند و هزینه بپردازند. در ماه سپتامبر 100 میلیون گردش مالی داشته است و هم‌اکنون 6 میلیارد ارزش دارد.

www.SquareUp.com

Square-fintech-Index-way2pay-94-04-14

تی پالتی (Tipalti)

هر هفته صدها پرداخت یا هزاران پرداخت به‌صورت برخط و شبکه‌ای در شبکه‌های وابسته فروشگاه‌های بزرگ انجام می‌پذیرد. تی پالتی یک قالب بین‌المللی پرداخت است که بیش از 13 میلیون دلار بودجه دارد، در حال ایجاد فن‌آوری خودکار و آسان پروسه پرداخت‌های سنگین است که به کاربران اجازه انتقال پول را به هر نقطه از جهان و اتصال با بانک‌ها، موسی‌ات مالیاتی، ضد تروریستی و دیگر نهادها را می‌دهد. شرکت در حال حاضر یک میلیارد دلار پرداخت از صد مشتری خود ازجمله Tapjoy, Disqus و Chartboot دارد.

www.Tipalti.com

Tipalti-fintech-Index-way2pay-94-04-14

فلینت (Flint)

فلینت هم در بسیاری از شاخه‌ها مانند اسکوإر فعال است. این شرکت نوظهور که در سال 2012 راه‌اندازی شده است، درزمینهٔ پردازش دستگاه‌های پرداخت‌های خرد موبایلی، سیستم‌های نقطه‌ای فروش و تنظیم پرداخت‌های همراه فعال است. با این تفاوت که فلینت در تلاش برای ایجاد پروسه‌ای آسان‌تر است که هیچ‌گونه سخت‌افزاری نیاز نباشد. ابزاری ساده که با استفاده از اسکن کارت‌های اعتباری و بدهی کار می‌کند. با اینکه فلینت در حال حاضر قابل قیاس با اسکوإر نیست اما ابزارهای آن بیش از 150 هزار بار در متر از دو سال دانلود شده‌اند که حاکی از مقبولیت آن است. سال گذشته این شرکت بیش از 6 میلیون دلار در گردش داشته است.

www.flint.com

flint-fintech-Index-way2pay-94-04-14

چک (Check)

چک معمولاً به‌صورت کاغذی است، اما شرکت چک این رویه را در سال 2013 در صورتحساب‌های پرداخت موبایل تغییر داد. این شرکت در سال 2007 پدید آمد، این شرکت تمام اطلاعات کاربران را در یک صفحه خلاصه کرده است. شرکت چک در حال طراحی یک ابزار قدرتمند مدیریت پرداخت‌ها برای صورتحساب‌های کاربران است، این ابزار می‌تواند پرداخت‌ها را مدیریت کند. این شرکت در حدود 50 میلیون دلار سرمایه جذب کرده است و 10 میلیون کاربر نیز در سال 2013 به دست آورده است. در سال 2014 نیز توسط intuit خریداری شد.

www.mint.com

Mint-Intuit-fintech-Index-way2pay-94-04-14

زیپ‌مارک (Zipmark)

مشکل بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک انتظار برای پرداخت‌ها هست، برای نمونه به حداقل رساندن زمان وصول مطالباتی که یک ماه یا بیشتر باید برای دریافت آن‌ها باید وقت صرف شود. راه‌حل زیپ مارک پرداخت چک‌ها به‌صورت برخط و پردازش هر شب آن‌هاست. با چک دیجیتال مرچنت ها و مشتریان را قادر می‌کند که با یک کلیک پول را به حسابشان انتقال بدهند. به‌تازگی کسب‌وکارهای بزرگ‌تر مانند شرکت‌های ایالتی که مبالغ بالایی فروش دارند قالب زیپ مارک را انتخاب کرده‌اند.

www.ZipMark.com

Zipmark-fintech-Index-way2pay-94-04-14

وی‌پِی (Wepay)

با حمایت مجموعه Y و 15 میلیون دلار امسال رشد خواهد کرد. وی پی بر روی بسیاری از بخش‌های فنی حوزه مالی تسلط دارد، ساختار برخط برای پرداخت‌ها، اولین محصول این شرکت طراحی گروه‌های سهل‌الوصول برای ذخایر پولی است و هم‌چنین پروسه پرداخت آسان بود. در حال حاضر این شرکت قالب‌های API را برای پرداخت‌ها در مقیاس بزرگ مانند مراکز پرترافیک که مجموعه‌ای از پرداخت‌ها را از تعداد زیادی مشتری خرد دارند ارائه می‌دهد.

این شرکت در سال 2013 راه‌اندازی شده است و از موسسه API جداشده است که خود این موسسه در سال 2012 تأسیس گردیده بود و وی پی تا به امروز رشدی 600 درصدی داشته است و 300 قالب به‌روز شده را ارائه داده است.

www.WePay.com

WePay-fintech-Index-way2pay-94-04-14

منبع: فوربس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.