راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چند نکته جالب درباره بازار تلفن همراه در برزیل

Ricardo Bastos مدیر اجرایی MEF LatAm اخیراً در مقاله‌ای به چند نکته جالب در خصوص بازار هیجان‌انگیز تلفن همراه در برزیل را اشاره کرده است. این مقاله درواقع روی مهم‌ترین اطلاعاتِ چهارمین بازار بزرگ موبایل دنیا تمرکز می‌کند.

با جمعیتی حدود 200 میلیون نفر، 278 میلیون دستگاه تلفن همراه در برزیل در حال استفاده هستند. علاوه بر این تعداد کاربران تلفن‌های هوشمند آن چیزی حدود 89.5 میلیون نفر تخمین زده می‌شود که می‌شود گفت پنجمین کشور دنیا ازلحاظ تعداد تلفن‌های هوشمند است که با سرعت سالانه 22 درصد در حال افزایش است. همچنین برزیل در این حوزه یک بازار بسیار رقابتی دارد چراکه در حال حاضر هیچ اپراتوری در این کشور غالب نیست و رابطه‌ی بین کاربران و اپراتورهای شبکه‌ی ارتباطی یک رابطه‌ی تثبیت‌شده و مطمئن است که اپراتورهای شبکه موبایلی را مطمئن می‌سازد که به نقش غالبشان ادامه دهند.

Brazil-Index-way2pay-94-04-07

این ما را به یکی از مهم‌ترین پیش‌بینی‌های Bastos درباره‌ی رشد پرداخت موبایلی صورتحساب در طول سال 2015 می‌رساند. با وجود تعداد زیادی از کاربرانی که از بانک استفاده نمی‌کنند (38 درصد جمعیت برزیل) و محدودیت‌های سنگین قانونی برای خرده‌فروشان آنلاین، انتظار می‌رود پرداخت موبایلی صورتحساب رشد زیادی را در چند سال آینده تجربه کند.

یکی دیگر از بخش‌های بازار، توسعه‌ی چشمگیری را تجربه خواهد کرد: هزینه‌ی تبلیغات موبایلی. سال 2014 سومین سال متوالی بود که در برزیل بیش از دو برابر نسبت به سال گذشته در آگهی‌های موبایلی هزینه صرف شد. آمار چیزی حدود 18 برابر رشد را نسبت به سال 2011 نشان می‌دهد و اکنون جمع مبلغ آن به چیزی حدود 237 میلیون دلار می‌رسد. این عدد فقط 8.7 درصد از کل هزینه آگهی‌های آنلاین برزیل را تشکیل می‌دهد که درصد نسبتاً کمی است ولی بااین‌حال رشد مداومی برای این بازار در حال ظهور پیش‌بینی می‌شود.

از سوی دیگر در بازار اپلیکیشن، برزیل برخلاف رشد و تعداد زیادی استارتاپ، هنوز برای ایجاد یک اکوسیستم اپلیکیشن واقعی خیلی جای کار دارد. در سال 2013 کل آمریکای لاتین تنها 6 درصد از ارزش کل بازار اپلیکیشن دنیا را به خود اختصاص داد.

مترجم: مینا حاجی

منبع: neomobile-blog.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.