راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

فعالیت بیش از 6 هزار فروشگاه در حوزه تجارت الکترونیکی

در حال حاضر بیش از شش هزار فروشگاه در حوزه تجارت الکترونیکی با شرکت پست همکاری می کنند و کالاهای خود را از طریق اینترنت به متقاضیان عرضه می کنند.

مهندس محمد حسن کرباسیان، مدیر عامل شرکت پست در گفت و گو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: میزان “مبلغ کالا و خدمات” طی چهار ماهه نخست سال جاری 74 میلیارد ریال بوده است که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته، 68 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از سال 87 تا پایان سال گذشته، شاخص مبلغ کالا و خدمات، بیش از 270 درصد رشد داشته که بیانگر گرایش جامعه به استفاده از خدمات نوین می باشد.

وی با اشاره به ترافیک محقق شده در حوزه تجارت الکترونیکی نیز خاطر نشان کرد: طی چهارماهه نخست سال جاری بیش از 540 هزار مرسوله به واسطه استفاده از فناوری های نوین و تجارت الکترونیکی در کشور جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد رشد را نشان می دهد.

مدیر عامل شرکت پست، افزایش نوآوری و ارایه خدمات نوین به مردم را در راستای وظایف شبکه پستی دانست و تصریح کرد: مشارکت در تحقق دولت الکترونیکی و ارایه خدمات تجارت بر خط به مردم، کاهش سفرهای زائد درون شهری و برون شهری، و ایجاد اشتغال و کارآفرینی را از جمله اهداف توسعه تجارت الکترونیکی در پست است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف تدوین شده برای این حوزه می توان بر کاهش هزینه های کلان در نقل و انتقالات، دسترسی عمومی در دورترین شهرها و شهرستان ها به محصولات قابل ارایه در سایر نقاط و زمینه سازی به منظور گسترش فناوری اطلاعات اشاره کرد.

محمد حسن کرباسیان در خصوص برنامه های در دست اقدام شرکت پست در این حوزه گفت: فراهم آوردن مقدمات لازم برای عرضه محصولات روستایی در 10 هزار دفتر ICTروستایی از طریق غرفه های اختصاصی در بازار الکترونیکی و همچنین ارایه خدمات پستی رقابتی سازمان های طرف قرارداد در بازار الکترونیکی به صورت غیر حضوری از جمله برنامه هایی است که برای سال جاری تدوین شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.