راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همایش سیاست‌های پولی و ارزی، دهم و یازدهم خرداد برگزار می شود

دبیر بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‏های پولی و ارزی در تبیین برنامه‌‌ها و محور‌های این همایش گفت:‌ همایش سیاست‌های پولی و ارزی روزهای دهم و یازدهم خردادماه جاری برگزار می شود.

فرهاد نیلی، رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به سابقه برگزاری نخستین همایش سالانه سیاست‏های پولی و ارزی در اسفند 69 اظهار داشت: مرحوم نوربخش در آن سال ابزار امیدواری ‌کرد برگزاری این همایش، سرآغاز و منشاء حرکت جدیدی باشد تا نتایج آن در بعد اجرایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. امروز نیز بعد از گذشت بیست و چهار سال این جریان ادامه دار بوده و نتایج مهمی از آن حاصل شده هرچند که نقص‌هایی هم داشته است.

نیلی کار «پژوهشگر» را گذاشتن کتاب در کتابخانه و کار «سیاست‌گذار» را برداشتن آن کتاب دانست و افزود: در همایش‌های سالانه تلاش شده تا مباحث محوری سال پیش‌رو شناسایی، مطرح و پیرامون آن بحث‌ و تبادل نظر شود. بحث محوری همایش امسال نیز «تورم تک رقمی پایدار؛ الزامات سیاستی و نهادی» خواهد بود.

دبیر بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‏های پولی و ارزی در تبیین محور نخست، بررسی تحولات و چشم‌انداز اقتصادی کشور گفت: سخنرانان این محور ولی اله سیف، علی طیب‌نیا، مسعود نیلی و اکبر کمیجانی خواهند بود که مباحث دستاوردهای سیاست مقابله با تورم در سال ۹۳ و تداوم سیاست کنترل تورم در سال ۹۴، راهبرد دولت در دستیابی به تورم تک‌رقمی پایدار، چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال ۹۴ و تحلیلی بر آخرین تحولات اقتصاد کلان و جهت‌گیری سیاست‌های پولی و اعتباری بانک مرکزی در سال ۹۴ را ارائه خواهند داد.

وی محور دیگر این همایش را الزامات سیاست پولی و ارزی گذار به تورم تک‌رقمی معرفی و تصریح کرد: در این محور موضوعات یکسان‌سازی نرخ ارز:‌پیش‌نیازها و الزامات، انباشت ذخایر ارزی و رشد، سیاست پولی و ارزی در اقتصاد باز کوچک صادرکننده نفت، خنثی نبودن عملیات بازار باز و تجربه کنترل تورم در شرایط وفور درآمدهای ارزی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به برگزاری همزمان دو کارگاه آموزشی با موضوعات اقتصاد پیشرفته و اقتصاد پولی پیشرفته توسط جیانلوکا و پیرپائولو بنینو تصریح کرد: همایش امسال نیز با برگزاری سنت حسنه انتخاب و معرفی چهره‌های ماندگار بانکی، برگزاری نشست تخصصی الزامات فقهی دستیابی به تورم تک رقمی، برگزاری مسابقه تورم در آینه تصویر و رونمایی از اولین دانشنامه بانکی ایران همراه است.

بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست‏های پولی و ارزی در روز‌های 10 و 11 خرداد ماه، از ساعت 8.30 الی 18.30 در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر در همایش و ثبت نام به آدرس conf.mbri.ac.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.