راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نام توسن، به عنوان اولین شرکت ایرانی در لیست APMG قرار گرفت

برای اولین بار نام یک شرکت ایرانی در ارائه خدمات حرفه‌ای فناوری اطلاعات و ارتباطات منطبق با ITIL در لیست شرکت‌های مورد تایید موسسه APMG به لحاظ دارا بودن استاندارد ISO/IEC 20000 و رعایت بهروش ITIL قرار گرفت.

APMG نامی آشنا و معتبر برای همه کسانی است که در حوزه مدیریت و فناوری اطلاعات مشغول فعالیت هستند. موسسه APMG انگلستان در سالیان گذشته معتبرترین مرجع بین‌المللی در تولید دانش‌های مدیریت و فناوری اطلاعات بوده است و همچنین مهم‌ترین مرجع در ارائه گواهینامه‌های حرفه‌ای به شرکت‌ها و متخصصانی است که توانمندی آن‌ها در به‌کارگیری دانش مدیریت و فناوری اطلاعات به اثبات رسیده است.

قرار گرفتن در لیست موسسه APMG یکی از آرزوهای بزرگ شرکت‌های مطرح جهان علی‌الخصوص در حوزه فناوری اطلاعات است که شرکت‌های معتبری مانند T-system که بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده راهکارهای نوین فناوری اطلاعات در اروپا است موفق به کسب آن شده‌اند.

موسسه APMG در سایت خود بخشی را قرار داده است که سازمان‌هایی که از دیدگاه این موسسه اولاً ISO/IEC 20000 را از طریق اداره جهانی استاندارد دریافت نموده‌اند و سپس مدارک آن‌ها در بررسی موسسه APMG تطابق کامل با بهروش ITIL داشته است قرار می‌گیرد. قرار گرفتن در این لیست برای شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات جزء اهداف و اولویت‌های استراتژیک است.

APMG-ITIL-Tosan-way2pay-Index-93-03-01

در حال حاضر مطرح‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات دنیا مانند Orange Business service Franceبزرگ‌ترین شرکت ارائه دهنده راهکارهای فناوری اطلاعات در فرانسه، شرکت British Telecom بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات ارتباطی در انگلستان، شرکت IBM و … با سرمایه‌گذاری فراوان توانسته‌اند مورد تأیید موسسه APMG قرار بگیرند.

APMG تاکنون در ایران بیشتر به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده معتبرترین گواهینامه مدیریت فناوری اطلاعات (ITIL) و یکی از دو گواهینامه معتبر مدیریت پروژه (Prince2) شناخته می‌شد، زیرا اولاً به علت تحریم این موسسه حاضر به بررسی و ممیزی شرکت‌های ایرانی نبود و ثانیاً هیچ شرکت ایرانی در حدی از بلوغ نبود که جزء شرکت‌های مورد تأیید این موسسه قرار بگیرد.

شرکت توسن سابقه‌ای طولانی در استفاده از بهروش ITIL دارد و شاید اولین شرکتی باشد که فرایندهای مدیریت تغییرات و درخواست را در ایران راه‌اندازی کرده است. تا سال 1392 چهار فرایند اصلی ITIL به‌صورت کامل در شرکت توسن راه‌اندازی شده بود اما پیاده‌سازی کامل ITIL، نیازمند راه‌اندازی 9 فرایند جدید بود که اکثریت آن‌ها تاکنون و در انطباق کامل با الزامات ITIL در کشور ما پیاده‌سازی نشده بود.

Negin-Software-ITSM-20000-1-APMG-Initial-Certificate-May-2015

شرکت توسن توانست در مدت‌زمانی حدود 14 ماه از اردیبهشت‌ماه سال 1393، اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سایر فرایندهای ITIL با دامنه خدمات حوزه مدرن نماید و در مردادماه سال 1393 موفق به اخذ استاندارد معتبر ISO/IEC 20000 گردد.

در ادامه در آبان ماه سال 1393 مستندات این شرکت با هماهنگی شرکت ISC استرالیا که ممیزی استاندارد را به انجام رسانده بود برای APMG انگلستان ارسال گردید. کیفیت مستندات ارائه‌شده و جامعیت آن‌ها موجب شد که 16 اردیبهشت‌ماه 94 موسسه APMG انگلستان به‌صورت رسمی نام شرکت توسن را به‌عنوان اولین شرکت ایرانی در فهرست شرکت‌های حرفه‌ای ارائه‌دهنده خدمات فناوری اطلاعات بر مبنای ITIL خود قرار دهد. (از اینجا ببینید.)

منبع: توسن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.