راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

متوسط تعداد تراکنش هر پایانه فروشگاهی فن‌آوا کارت به 111 رسید

امیرحسین فتاحی، مدیرعامل شرکت فن آواکارت گفت: تعداد و مبلغ تراکنش ها در سال 93 رشد چشمگیری در حد 40 درصد داشته اند و این در حالی است که آمار مغایرت ها و سطح عدم دسترس پذیری سرویس علی رغم جهش های اتفاق افتاده در تراکنش ها، کاهش داشته اند. چنین شرایطی ناشی از یک اتفاق نیست بلکه برنامه ریزی، سرمایه گذاری و تلاش تمامی ارکان و لایه های فعال در حوزه پرداخت الکترونیکی را اعم از نهادهای ناظر و شرکت های پی اس پی نقش بسزایی در ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه داشته است چنانچه تعداد تراکنش ها در شرکت فن اواکارت هم رشدی 24 درصدی را تجربه کرده است.

مدیرعامل فن آواکارت با اشاره افزایش تعداد و مبلغ تراکنش های انجام گرفته بر روی درگاه های اینترنتی در سال 93 گفت: سیاست های شاپرک از یک سو و تدابیری که پی اس پی ها برای کم اثرکردن بلاتکلیفی نظام کارمزد اندیشیدند قطعا به افزایش تعداد و مبلغ تراکنش ها روی درگاه های اینترنتی انجامیده است. رشد 75 درصدی تعداد تراکنش ها و 268 درصدی مبلغ تراکنش های اینترنتی بخوبی نشان می دهد که هدفگذاری های خوبی در این مورد انجام گرفته است.

Fatahi-Fanava-Index-way2pay-93-12-24

فتاحی افزود: این روند باید ادامه پیدا کند و حتی المقدور از افزایش بار روی درگاه هایی که سرمایه بر هستند پرهیز کنیم. شرایط کشور ما حتی در صورت لغو تحریم ها به گونه ای است راهبرد اقتصاد مقاومتی با محوریت جلوگیری از خروج منابع ارزی باید همواره از سوی تمامی فعالان اقتصادی دنبال شود.

این فعال حوزه پرداخت الکترونیکی در بخش دیگری از این گفت و گو به شرایط مطلوب سطح دسترس پذیری سرویس در روزهای پایان سال گذشته اشاره کرد و گفت: مردم در سال گذشته و خصوصا روزهای پایانی سال کمتر از سال های گذشته در حوزه پرداخت های الکترونیکی مانند خرید با کارت روی پایانه های فروشگاهی دچار مشکل بودند و این نشاندهنده مؤثر بودن برنامه ریزی ها و اقدامات فعالان حوزه پرداخت است چنانچه ما در شرکت فن آواکارت هم توانستیم در شاخص دسترسی سوئیچ به سطح قابل قبول 99.96 درصد برسیم و سطح ارائه خدمت نیز در 99 درصد تثبیت شود.

وی گفت: تعداد و مبلغ تراکنش های پایانه های فروشگاهی به ترتیب 39.47 درصد و 41.49 درصد نسبت به سال 92 افزایش نشان می دهد و ما هم در فن اواکارت به عنوان یکی از ارائه دهندگان خدمات پرداخت الکترونیکی توانستیم متوسط تعداد تراکنش هر پایانه فروشگاهی را به 111 افزایش دهیم.

منبع: فن آوا کارت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.