راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سقف روزانه خرید کارتی تمام بانک‌های کشور

بانک مرکزی ایران با ارسال بخشنامه‌ای خطاب به مدیران عامل بانک‌ها، ضمن برشمردن مخاطرات ناشی از نقل‌وانتقال مبالغ کلان در شبکه کارتی کشور، حداکثر مبلغ هر تراکنش خرید کارتی از طریق انواع پایانه‌های فروش؛ اعم از مجازی و فیزیکی را از تاریخ 20/1/1394 معادل 500 میلیو‌ن ریال معادل 50 میلیون تومان در روز تعیین نمود.

.

تصميمات اتخاذشده در بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران که در متن بخشنامه سقف روزانه خرید کارتی به بانک‌ها ابلاغ شده است، به شرح زیر است:

الف: حداکثر مبلغ هر تراکنش خريد کارتي از طريق انواع پايانه‌هاي فروش، اعم از مجازي و فيزيکي از تاریخ 20/01/1394 معادل پانصد ميليون ريال تعيين مي‌شود.

ب: بانک‌هاي صادرکننده کارت بايد ظرف مدت سه ماه، سازوکاری را در روال‌هاي اجرايي و سامانه‌هاي خود تعبيه کنند تا چنانچه مبلغ تراکنش روزانه هر کارت از سقف پانصد ميليون ريال تجاوز نمايد، از ماهيت تراکنش و هويت واقعي پرداخت‌کننده به‌درستی مطلع گرديده و سپس اجازه انجام تراکنش را صادر کنند.

ج: حداکثر مبلغ قابل‌انتقال کارتي به‌صورت درون بانکي (غيرشتابي) از تاریخ 01/02/1394 معادل پانصد ميليون ريال در هرروز تعيين مي‌گردد.

خواهشمند است، ضمن اطلاع‌رساني مناسب به واحدها، شعب و مشتريان و هدايت آن‌ها، بر اجرای دقیق موارد پیش گفت از تاریخ‌های اعلام‌شده نظارت مؤثر و عالیه معمول گردد.

منبع: بانک مرکزی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.