راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هیئت دولت ضوابط نحوه ایجاد و تکمیل سامانه‌های الکترونیکی در شبکه بانکی را تصویب کرد

ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، ضوابط نحوه ایجاد و تکمیل سامانه‌های الکترونیکی در شبکه بانکی و نحوه همکاری مراجع ذی‌ربط در این خصوص را تصویب کرد. ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف کرد تا پایان سال 1393 منظومه نه‌گانه سامانه‌های اطلاعاتی نظام بانکی را ایجاد و بهره‌برداری نماید و امکان اتصال امن و سیستمی سایر دستگاه‌های اجرایی را به این سامانه‌ها فراهم آورد.

«اسحاق جهانگیری» این مصوبه را در تاریخ هفدهم دی‌ماه جاری برای اجرا به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت دادگستری و سازمان ثبت‌اسناد و املاک کشور ابلاغ کرد.

کارشناسان معتقدند این مصوبه در صورت عملیاتی شدن می‌تواند گامی بزرگ در راستای سلامت، شفافیت و یکپارچگی نظام بانکی تلقی شود. بر اساس این مصوبه 9 سامانه نظام هویت‌سنجی الکترونیکی بانکی، پیام‌رسانی الکترونیک مالی، صدور یکپارچه الکترونیک دسته‌چک، چک و اسناد وصولی کاغذی، یکپارچه مدیرتی اوراق بانکی، نوین سامانه یکپارچه بانک مرکزی، تسهیلات، استعلامات مالی و پرداخت الکترونیک سیار به‌طور کامل مستقر و به هم پیوند داده خواهند شد تا به‌صورت یک منظومه کامل اطلاعات بانکی عمل کنند.

 منبع: هفته‌نامه عصرارتباط؛ شماره 693

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.