راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خرپرداز یا پرداخت‌های خرکی؛ پیوند بین صنعت پرداخت الکترونیک و صنعت گردشگری

هنگام گشت‌وگذار در کنار ساحل، وقتی والدین نمی‌توانند پول‌های جیب خود را خرج کنند، می‌توانند با کشیدن کارت‌های بانکی خود یا واردکردن شماره کارت اجازه دهند کودکانشان مدت زیادی خرسواری کنند.

Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28d

این ایده برای بقای یک سنت خانوادگی قبلا توسط مارک اینسان صاحب Real Donkeys UK طرح شد. وی تقریبا بیست سال خرها را در سواحل شهرهای ساحلی اجاره می‌داد. پس از آگاهی از تحول پرداخت‌های «بزن‌وبرو»، وی شروع به همکاری با مجموعه بارکلی کارت نمود تا از پرداخت‌های غیر تماسی بهره ببرد.

Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28e Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28f

وی با امید به گسترش کسب‌وکارش می‌گوید: «طی سال‌ها، من بسیاری از کودکان که می‌خواستند سواری کنند را از دست دادم چون والدین آن‌ها پول نقد برای سوار کردن آن‌ها روی دیلان نداشتند. در واقع بیشتر آدم‌ها هنگام آمدن به ساحل با خودشان پول نقد ندارند. بنابراین من به سراغ برکلی کارت رفتم تا ببینم چگونه می‌توانند در حل این مشکل به من کمک کنند. زین‌های مجهز به دستگاه جدید صدها نفر از مردم را قادر ساخت  تا یکی از سنت‌های بزرگ سواحل انگلیس را تجربه کنند و بتوانند روی ماسه‌ها خرسواری کنند.»

Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28c Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28b

این تجربه نشان می‌دهد کسب‌وکار شما هرقدر هم سنتی باشد چیزهای جدیدی وجود دارد که برای شما درآمد بیشتر ایجاد می‌کند. لی‌لی 5 ساله اولین کودکی است که سفر با دیلان (خر مجهز به کارت‌خوان) را تجربه می‌کند. کری، مادر لی‌لی می‌گوید: «این یک ایده ناب است، این کار خیلی آینده‌نگرانه بوده است و واقعاً بسیار مناسب است. تنها مشکل این است که وقتی لی‌لی می‌خواهد خرسواری کند من هیچ بهانه‌ای برای رد آن ندارم.»

Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28 Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28a

این زین‌ها توسط فناوران برکلی کارت با همکاری Seymourpowell (طراحانی که برای اولین بار کتری بدون سیم را برای استفاده در فضای داخلی سفینه Virgin Galactic طراحی کردند)، طراحی‌شده است.

تامی هارگریوس سرپرست بخش پرداخت بدون تماس برکلی کارت می‌گوید: «با توجه به اینکه روند پیشگامانه دیلان برای پرداخت غیر نقدی موفق بوده است، ما در تابستان سال آینده خرهای مجهز به روش پرداخت غیرتماسی را در همه‌جا خواهیم دید. در حقیقت، ما همواره به دنبال برجسته‌سازی نوآوری‌هایمان در بازار هستیم. پروژه‌های مهیجی در خطوط لوله داریم که قرار است آینده پرداخت را تغییر دهند.

Donkey-Pay-Barclay-Index-way2pay-93-10-28g

پس‌ازآنکه اولین کارت غیر تماسی در انگلستان توسط برکلی کارت در سال 2007 معرفی شد، انتظار می‌رود امسال مشتریان انگلیسی 2 بیلیون پوند در پرداخت‌های غیر نقدی هزینه کنند.

منبع: بارکلی‌کارت و اکسپرس

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.