راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پلت‌فرم فروش موبایلی PowaTag چگونه یک میلیون فروشگاه را جذب خود کرد؟

مؤسس شرکت فناوری‌های خرد «Powa Technologies» می‌گوید این شرکت از بیش از ۹۵۰ هزار فروشنده و نشان تجاری برای راه‌حل PowaTag ثبت‌نام کرده است و در حال تبدیل به یک پلت‌فرم فروش موبایلی بر‌تر است.

این سرویس که تابستان امسال وارد بازار شده چندین فناوری شامل کدهای کیوآر، ان‌اف‌سی، امواج بلوتوث و تگ‌های صوتی برای فراهم آوردن امکان خرید در تنها چند ثانیه را برای خریداران – در خیابان، جلوی تلویزیون و یا به‌صورت اینترنتی – می‌سر کرده است. آن‌ها همچنین می‌توانند اطلاعات محصولات و پیشنهادات و تخفیفات مربوط به آن را داشته باشند. شرکت‌ها و فروشندگان نیز می‌توانند از آن برای انجام تراکنش‌های آنی بر بستر فیس‌بوک، تویی‌تر، پینتِرِست، و اینستاگرام استفاده کنند.

Powatag-Pay-way2pay-index-93-11-23

ارزش PowaTag در فراگیر بودن این سرویس است که می‌توان از آن در شرکت‌ها و فروش‌های خرد استفاده کرد، و درعین‌حال روشی راحت برای خرید در فروشگاه‌های متعدد با استفاده از تنها یک نرم‌افزار موبایلی را فراهم می‌کند. «دَن وگنر» مؤسس و مدیرعامل PowaTag می‌گوید: «چیزی مانند این در بازار پیدا نمی‌شود.» او می‌گوید: «ما اکوسیستمی در چندین کانال مختلف ایجاد کرده‌ایم که قبلاً وجود نداشته است.»

هیچ سرویسی رقیبی برای این محصول وجود ندارد و ازآنجاکه روزانه ۱۵۰ برند برای استفاده از این محصول درخواست می‌دهند، یک امتیاز اولیه برای آن‌ها محسوب می‌شود. او در ادامه می‌گوید: «ما توسط تعدادی از بزرگ‌ترین برند‌های دنیا حمایت می‌شویم و مسئله اینجا مقیاس فعالیت است.»

مزیت PowaTag در این است که حتی زمانی که فروشگاه بسته باشد نیز می‌توانید خرید خود را انجام دهید و نیاز حضور فروشنده برای دخالت در کلیدی‌ترین اطلاعات خریدار حذف شده است؛ زیرا اطلاعات به‌صورت ابری و با گواهی PCI۱ ذخیره می‌شود. وگنر می‌گوید فناوری به فروشندگان کمک می‌کند در مقابل فشار زیادی که از سوی مشتریان وجود دارد دوام بیاورند. «فروشندگان دیگر نمی‌توانند درباره این فکر کنند که پرداخت آنلاین داشته باشند یا آفلاین. آن‌ها باید در مورد این بازنگری کنند که چطور می‌توانند با ارائه پرداخت درون‌فروشگاهی چابکی و نوآوری‌ای را که مشتریان را قادر به خرید در هرجا و زمانی می‌کند را به ارمغان آورند – درست درزمانی که مشتری در لحظه حساس خرید قرار دارد.»

PowaTag همچنین سطوح بی‌سابقه‌ای از اطلاعات را ارائه می‌دهد که قابلیت ارائه تبلیغات را بر بستر خود فراهم می‌کند. وَگنر در ادامه می‌گوید: «ما اعتقاد داریم PowaTag آینده تبلیغات و فروش چندکاناله است. این فناوری کسب‌وکار‌ها و فروشندگان را قادر می‌سازد اطلاعات هوشمندی را جمع‌آوری کنند و ببینند یک کمپین تبلیغاتی چه میزان موفقیت داشته است.» وگنر اعتقاد دارد تبلت همه‌کاره Powa POS، پرین‌تر، اسکنر، و پایانه فروش این شرکت به ۴۰ میلیون دلار ارزش تراکنش در ماه آپریل رسیده است.

منبع: ماه‌نامه بانکداری و پرداخت عصر ارتباط؛ شماره 15

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.