راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به آنچه در همایش ماشین‌های خودکار بانکی شرکت خدمات انفورماتیک گذشت

به عنوان تنها شریک تجاری کمپانی وینکور نیکسدورف در ایران دومین همایش ماشینهای خودکار بانکی با هدف بررسی و توسعه خدمات خود‌پرداز، در حالی برگزار شد که شرکت خدمات انفورماتیک (ISC) ۴۳ درصد از سهم بازار خود‌پرداز کشور را به عنوان تنها شریک تجاری یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین تولید کنندگان خود‌پرداز جهان (وینکور نیکسدورف) در ایران در اختیار داشته و نقش تعیین کننده‌ای در افزایش دسترسی مشتریان بانک‌ها به این خدمت برعهده دارد.

این همایش با همکاری شرکت‌های خدمات انفورماتیک، داده‌ورزی فرادیس البرز و کمپانی وینکور- نیکسدورف و با حضور مدیرعامل، تنی چند از اعضای هیات مدیره، معاونت بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک و مدیران عامل شرکت‌های دست اندرکار، مدیران ارشد، کار‌شناسان و فعالان حوزه فناوری اطلاعات بانک‌ها و مؤسسات مالی‌ در هتل سیمرغ تهران برگزار شد.

دکتر فائز معاون بازاریابی و فروش شرکت خدمات انفورماتیک، اولین سخنران این همایش اظهار داشت: «برآورد می‌شود تا سال ۲۰۱۸ تعداد خودپرداز‌ها ۱/۱میلیون، معادل ۴۴% افزایش یابد. این در حالیست که تعداد تراکنش‌های» دریافت وجه «نیز رشدی معادل ۶۵% را شاهد خواهد بود. همچنین طبق اعلان ATM Market Place در سال ۲۰۱۱ رشد تعداد خودپردازهای خاورمیانه ۸/۱۲ % بوده که بالا‌ترین میزان رشد در این می‌ان، متعلق به ایران بوده است.»

وی تاکید کرد: درخواست مشتریان برای استفاده از خود‌پرداز در کل جهان، همچنان روبه رشد بوده و در یک برآورد واقع بینانه با توجه به همه شرایط حاکم بر روند بازار ایران و با فرض عدم تغییر محسوس در پارامترهای پیش بینی شده، حداقل ۲۸۰۰ خود‌پرداز جدید برای سال ۹۴ مورد نیاز است.

معاون بازاریابی و فروش ISC با اشاره به تحولات اخیر در شبکه بانکی از جمله راه اندازی چک الکترونیک، بر ضرورت تجهیز خودپرداز‌ها به ماژول CCDM (دریافت وجه و چک)، ارائه محصولات ترکیبی مبتنی بر موبایل و خود‌پرداز و همینطور ارائه محصولات جذاب برای مشتریان عصر دیجیتال، تاکید کرد.

پائولو گومز مدیر بخش خاورمیانه و آفریقای شرکت وینکور نیکسدورف دومین سخنران این همایش نیزضمن ارائه اطلاعات و آماری در خصوص این صنعت در سطح بین‌المللی به نکاتی در پاسخ به اینکه چرا در دنیا به خودپردازهای بیشتری احتیاج داریم اشاره کرد و افزود: تعدد کانال‌های ورودی و خروجی در شبکه بانکی و چالش‌های ناشی از چگونگی مدیریت این کانال‌ها را نباید از نظر دور داشت.

وی بر ضرورت درک خواسته‌های مشتریان جدید و الزامات ذاتی فناوری در حرکت به سمت تحول، تاکید و در بخش دوم صحبت‌های خود به معرفی دو دستگاه خود‌پرداز جدید شرکت وینکور نیکسدورف پرداخت. آقای مهندس زنوزی مدیر عامل شرکت داده ورزی فرادیس البرز نیز پس از معرفی شرکت گفت: در حال حاضر ۴۳ درصد سهم بازار خود‌پرداز کشور در اختیار شرکت خدمات انفورماتیک با برند وینکور نیکسدورف است. وی ارائه خدمات یکپارچه و در عین حال پشتیبانی مطلوب را از اهداف شرکت فرادیس البرز دانست.

انتشار کتاب راهنمای امن سازی پایانه‌های فروش، کیوسک و خود‌پرداز سخنران بخش پایانی نیز با محوریت قرار دادن موضوع امنیت خودپرداز‌ها و اشاره به روند رشد تهدیدات بدافزار‌ها در این بخش بر ضرورت نگرش جامع به بحث امن‌سازی خود‌پرداز در لایه‌های مختلف ارائه سرویس تاکید نمود و مدیریت تهدیدات در لایه‌های مختلف فیزیکی، سیستم عامل، برنامه کاربردی، سخت افزار، شبکه و… را ضروری دانست.

مهندس مومن واقفی مدیر امنیت سیستم‌ها و اطلاعات شرکت خدمات انفورماتیک همچنین از انتشار کتاب «راهنمای امن‌سازی پایانه‌های فروش، کیوسک و خود‌پرداز» توسط شرکت خدمات انفورماتیک خبر داد که در آن به امن‌سازی خود‌پرداز در لایه‌های مختلف پرداخته شده است و می‌توان از آن به عنوان راهنمایی جامع در امن سازی و ممیزی استفاده کرد. در خاتمه همایش نیز مدیر خاورمیانه و آفریقای شرکت وینکور نیکسدورف تاکید نمود که شرکت خدمات انفورماتیک تنها شریک تجاری وینکور در ایران بوده و به جهت حسن همکاری تداوم این مشارکت در برنامه آنان قرار دارد.

منبع: شرکت ملی انفورماتیک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.